zondag 5 januari 2014

Baby Sushi

Voor de babyshower van een lieve vriendin, die haar eerste kindje verwacht, werd ik geacht een kadootje mee te brengen dat haar aan mij doet denken... En dat vond ik best een lastige opdracht!

Kinder- en babykleding bekijk ik normaal gesproken voornamelijk vanuit werk-perspectief, en overige babyspullen heb ik tot nu toe altijd handig weten te ontwijken net als de poepluiers en spuugdoekjes van ons lieve neefje, waar ik toch echt stapelgek op ben.
Maar in een huiskamer vol met jonge (en een aanstaande) moeders kan ik vast niet aankomen met een toch ├ęcht heel grappig bedoeld 'Hoe-overleef-ik-de-eerste-maanden-met-een-poep-en-kots-producerende,-decibel-uitstotende,-melk-verslindende-en-slapeloze-nachten-bezorgende-maar-o-zo-schattige-baby'-pakket. Daar gaan zij vast de lol niet van inzien, zucht...

Dus ik moest iets anders verzinnen. Van ellende ben ik maar wat woorden die op onze vriendschap van toepassing zijn gaan googlen in combinatie met 'baby'. En wonder boven wonder kreeg ik een erg leuk voorbeeld van een babyshower-kado bij 'sushi+baby'. Mooi zo, aan de slag dus!
Na 3 tripjes naar het winkelcentrum, in kersttijd, tot wanhoop van manlief, en 3x de brui eraan geven, wegleggen en 3 dagen later opnieuw proberen is hier dan eindelijk mijn versie van Baby Sushi:



De twee nigiri-sushi bestaan uit een gevouwen Jip & Janneke rompertje (Hema) met daarop een paar sokjes (Zeeman). Op de ene ligt een krab-badspeeltje (Kruidvat) en op de andere wilde ik een vis, maar die was natuurlijk nergens te vinden. Dus dan maar een lichtroze badspons van Hema gekocht, door midden gezaagd met een broodmes, visvorm uitgeknipt en een wiebeloogje erop genaaid... Tja, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!


De twee maki-sushi rollen bestaan uit spuuglapjes (Zeeman), twee kleuren sokjes (Zeeman), aangevuld met twee strookjes gele vilt voor de kleur.
Voor alle sushi geldt dat de nori (het zeewier) bestaat uit een in repen geknipte en gevouwen vuilniszak. Handige tip van internet, heeft precies de goede kleur en textuur!


Het kado valt of staat natuurlijk bij de presentatie. Dus gelukkig had ik nog een mooi zwart stenen onderbord van ons sushi-servies in de kast staan en een paar zwart gelakte eetstokjes liggen. Dat maakt het meteen een stuk realistischer. Voor de eetstokjes heb ik zelf een wrapper gemaakt met grappige tekst. En op de achterkant onze gelukswens voor de aanstaande ouders.

Makkelijk was het niet. Ik zit lichtelijk over budget, heb een stapeltje spullen over die ik achteraf gezien toch niet kon gebruiken en het aantal uren dat erin is gaan zitten kan ik niet meer tellen. Het vouwen van babykleertjes tot sushi blijkt helaas niet mijn sterkste kant te zijn... Maar het resultaat is een leuk kado, waar ik zonder schaamte mee binnen kan komen, zonder dat ik er iemand mee voor het hoofd stoot en wat haar absoluut aan mij zal doen denken. Ik zeg: "Missie Geslaagd!!!"

Tot de volgende blog,
Laura

2 opmerkingen:

  1. Het is ook een super mooi cadeau geworden. En we gaan zeker snel weer sushi eten.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He! Hoe kan het nou dat ik deze leuke post over het hoofd gezien heb?? Heel leuk gemaakt, erg toepasselijk. Gr linda

    BeantwoordenVerwijderen