zaterdag 14 december 2013

Kerstkadootjes

Ik ben er vroeg bij dit jaar. Met de kerstkaarten, met de sinterklaas-dobbelkado's en nu dus ook weer met de kerstkadootjes. Tja, ga ik de stad in met een afstreeplijstje kom ik geheid weer thuis met een extra tas spullen 'waar ik toevallig tegenaan liep' en 3 extra to-do's voor het eerder genoemde lijstje. Ergens doe ik iets fout volgens mij...



Aangemoedigd door flashbacks van leeggeplunderde winkels waar al een kudde op hol geslagen kerstshoppers doorheen is gejaagd, met niets anders achterlatend dan wat restanten kapotte oude meuk die niemand meer wil hebben, leef ik tegenwoordig volgens een nieuw motto: 'Als je wacht tot je het echt nódig hebt... dan ben je te laat!' 

Dus als ik bij de kerstversiering van de Xenos sta te kijken en ineens een visioen krijg van die scene uit Home Alone 2 waarin Kevin een ornamentje uit de kerstboom mag halen in de speelgoed winkel, dan koop je het dus gewoon. Wat zeg ik... voor nog geen euro per frutsel mik je gewoon het halve schap in je mandje! Ik zeg een mooie manier om ons land uit de crisis te helpen.

Nog even over Home Alone, dat vereist waarschijnlijk wat meer uitleg: ik zag het ineens helemaal voor me hoe we met de familie gezellig bij elkaar zitten, kaarsjes aan, warm binnen, koud buiten, kerstliedjes op, lekker eten erbij en een mooi (lees: uitbundig) versierde kerstboom, waar voor iedereen een kadootje in hangt, die ze zelf moeten zoeken en eruit halen. In dit geval heb ik voor iedereen een kraslot in een pergamijnen loonzakje gedaan, gaatje erin gemaakt, kerstige naamsticker erop, het touwtje van de versiering door het gaatje halen en ophangen maar:


Het heeft op de foto nog niet helemaal het overweldigende effect zoals in de film, maar als het eenmaal in de boom hangt... Ik heb er nu al zin in!!!

Tot de volgende blog,
Laura

1 opmerking: