vrijdag 20 december 2013

Het huwelijksbootje

Het was een hele uitdaging toen ik door mijn oom en zijn aanstaande vrouw gevraagd werd om de uitnodiging voor hun trouwdag te ontwerpen. Na een gezellige middag in Brabant te hebben doorgebracht kwam ik tot de conclusie dat ze beiden erg blij zouden worden van een kaart met weinig kleur en weinig decoratie, geen overbodige poespas dus.

Ahum... ik ben absoluut een grote aanhanger van het 'less is more'-principe waar het aankomt op kleding of het interieur van mijn huis (overbodige rommeltjes verzamelen tenslotte toch alleen maar stof, en laat schoonmaken nou niet écht één van mijn favoriete klusjes zijn...), maar waar het papierwaren betreft kan het mij niet bont en gedecoreerd genoeg zijn!

Dat was dus even wennen. De hele rit terug naar huis heb ik zitten denken. 's Avonds ben ik zelfs nog even achter de computer gekropen, maar ik vond het toch lastig om iets te maken waar mijn hart niet in lag. Uit ervaring weet ik inmiddels dat ik het dan gewoon even moet laten rusten, de ideeën komen vanzelf wel, meestal 'when you least expect it'. En ja hoor, ik lag nog geen 10 minuten in bed en ik kon er alweer uit voor een schetsblok en pen!

Het plan was om een stuk of 4 verschillende ideeën uit te werken, dan hebben ze wat te kiezen. De één superstrak en simpel zoals ze wilden, de ander wat meer mijn smaak om te laten zien dat kleur toch echt niet verkeerd kan zijn. Maar uiteindelijk kwam ik niet verder dan 1 voorstel. En mijn gevoel zei dat het goed was zo: dit is hem! Via via kwam mijn proefafdruk met een haastig in elkaar geknutseld idee voor een bedankje bij het gelukkige bruidspaar in Brabant aan en toen ik een smsje kreeg met de tekst: "we vinden het geweldig, je hebt precies al onze wensen erin verwerkt", viel er een kleine last van mijn schouders. Mijn 'onderbuikgevoel' had me gelukkig nog steeds niet in de steek gelaten!

Nu de kaarten eindelijk verstuurd zijn mag ik dus ook het eindresultaat op mijn blog laten zien:
De voorkant

Uit een aantal voorbeeldkaarten die ik ze heb voorgelegd om te kunnen zien wat ze mooi vinden kwamen de volgende punten: een houten achtergrond (check!), de sierlijke maar niet te overdreven drukke krullen van de trouwkaart van ondergetekende en haar wederhelft (check!) en het allerliefst 'iets' met de foto's die ze genomen hebben vlak na het huwelijksaanzoek (dubbel check!). Wat ik eerst als losse onderdelen op een papiertje gekrabbeld had bleek ik achteraf gezien, zonder nadenken, toch echt allemaal in één kaart gestopt te hebben...
De binnenkant links

De binnenkant rechts

Voor de achterkant heb ik sjieke LovingLeiden-stickers laten maken om over het logo van de drukker heen te plakken, met toestemming van het bruidspaar uiteraard. Naast de kaarten heb ik ook gezorgd voor bijpassende adresstickers en bedankjes. Die ik echter nogal overhaast weggestuurd heb zonder een foto te hebben gemaakt, helemaal vergeten! Dat zal dus moeten wachten tot na de bruiloft, in februari.

Ik vond het erg leuk om alweer een trouwkaart te mogen ontwerpen voor zo'n bijzondere dag in iemands leven. En ik ben nog steeds erg vereerd dat ze daarvoor aan mij hebben gedacht. Dus lief bruidspaar: alsnog hartelijk dank voor het vertrouwen en alvast een geweldige dag toegewenst!

Tot de volgende blog,
Laura

1 opmerking:

  1. Hallo Laura,

    Ik bekijk nu pas je hele mooie website en vind dit bericht op je blog mijn complimenten het ziet er allemaal erg mooi uit!

    De kaarten zijn echt super mooi geworden, en vooral netjes tot in het detail verzorgt!

    Dank je wel Marjan

    BeantwoordenVerwijderen