zondag 13 oktober 2013

Merry X-mas!

Het is nog een beetje vroeg in het seizoen maar je kan het maar gedaan hebben: juist ja, de kerstkaarten zijn af! Toen ik vrijdagavond ineens zin kreeg om 'even' achter de computer te kruipen had ik niet verwacht dat ik diezelfde avond ook werkelijk een ontwerp af zou hebben. Waar kwam dat ineens vandaan???

Als startpunt had ik een foto van een gebreide trui die ik in Londen gefotografeerd heb voor mijn werk. Er stond een cartoon-eland op met enorm lange poten. Dat leek me weer eens wat anders dan de propperige sneeuwpopjes en pinguïns van vorig jaar. En zodra ik Rudolph getekend had ging het helemaal in een sneltreinvaart: hup een strikje erbij, achtergrond erachter, het tekstballonnetje van vorig jaar werd gerecycled. En toen had ik alleen nog een klein beestje voor rechtsonder nodig: een vogeltje. Nou ja, eigenlijk is het meer een flinke vogel geworden. De kerstkilo's zitten er al aan zeg maar... Daarna miste ik nog wat donkerbruin in de hoek rechtsonder, dus kreeg de vogel een tak om op te zitten, en voilà daar is ie dan, onze kerstkaart voor 2013:


De voorkant

De binnenkant, die heb ik een dag later toegevoegd omdat ik altijd zo'n hekel heb aan het schrijven van kerstkaarten. Na jaren van werken met de computer ben ik het schrijven ook wel een beetje verleerd. En het is natuurlijk frustratie ten top dat ik een mooi ontwerp verknal met dat kriebelige handschrift van mij, terwijl er honderden mooie fonts bestaan die eruit zien als handgeschreven tekst...

De achterkant.

De achterkant is meestal een basis van de voorkant met in elk geval mijn logootje erbij. Vorig jaar heb ik voor het eerst ook van de achterkant een klein kunstwerkje gemaakt door daar een beestje bij te zetten. En dat wilde ik nu dus weer doen. Maar met één eland kreeg ik de boel niet mooi genoeg in balans, en ach... met z'n tweeën is het toch eigenlijk ook veel gezelliger!

Dus bij deze allemaal alvast hele prettige kerstdagen en een gezond en gelukkig 2014 toegewenst! Nu het jaarlijkse kerstkaarten-obstakel alvast uit de weg is geruimd heb ik alle tijd voor een bijzondere nieuwe opdracht waar ik voor gevraagd ben. 't Kan even duren voor ik iets kan laten zien, maar hou dit blog in de gaten als je nieuwsgierig bent geworden!

Hopelijk tot gauw,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen