zaterdag 6 juli 2013

China 2

Hierbij zoals beloofd deel 2 van de kadootjes die mijn schoonouders voor me mee uit China namen. Nou ja, voor mij... dit kado is voor ons samen! Het was erg goed ingepakt, maar dat moet ook wel als je iets een vliegreis wil laten overleven tegenwoordig. Nadat we de laag met bubbeltjes-plastic en plakband te lijf zijn gegaan met een schaar kwamen deze prachtig beschilderde porseleinen theekopjes met schoteltjes en bijpassende dekseltjes tevoorschijn:


Er hoorde nog iets bij: een rood blikje met het opschrift 'Chinese tea gift'. Daarin zaten twee zakjes met moslim thee. We hebben het nog maar even gegoogled omdat we dachten dat we het misschien verkeerd verstaan hadden, maar nee, het is toch echt moslim thee, uit China...





Er zitten grote brokken kandijsuiker in en iets wat lijkt op gedroogde vruchten en bloemen. Ik heb een zakje meegegeven aan een collega van Chinese komaf. Ze gaat haar ouders volgend weekend om een vertaling vragen want ik was toch wel benieuwd wat er nou precies allemaal inzit.


We zijn erg benieuwd naar de smaak, dat gaan we vanavond zelf eens proeven. Nu de zomer dan toch eindelijk lijkt te zijn aangebroken heb ik overdag toch meer zin in een drankje waar ijs in zit ;-) 

Fijn weekend allemaal, en tot de volgende blog!
Laura

1 opmerking: