zondag 30 juni 2013

Er is er één jarig...

En dat is ons neefje Sam! Drie jaar alweer, wat gaat de tijd toch snel... Ook dit jaar wilde zijn moeder weer groots uitpakken met een écht verjaardagsfeest. En wat leuk: tante Laura mocht de uitnodiging ontwerpen!

We gaan helemaal met onze tijd mee (maar wat wil je met een (bijna) 3-jarige die even vingervlug op de I-pad is als wij vroeger met de wasco-krijtjes waren...) Dus ik kreeg een berg plaatjes 'ge-whats-appt' die ze op Pinterest (een online 'prikbord') had verzameld ter inspiratie. Het onderwerp van het feestje was nog even een lastig startpunt, want wát vond de jarige nou écht leuk? Wat wilde hij graag op zijn verjaardagstaart terugzien? (Tromgeroffel) Dora, Diego en Tickety Tock...! Ik geloof dat mijn eerste reactie bestond uit: "Huh???"

Maar gelukkig hoef ik niet uit te gaan zoeken wie of wat dat voor figuren zijn, want zijn moeder wist een makkelijker onderwerp te bedenken waar we alledrie erg blij van kunnen worden: BALLONNEN! Nou ben ik persoonlijk als de dood voor die ellendige dingen vanwege het grote ontploffingsgevaar en de bijbehorende herrie, maar als inspiratiebron voor een kaartontwerp kan ik er wel wat mee. Daar komt bij dat Sam helemaal stapelgek is van die dingen, en zo was het onderwerp 'geboren'.

Na wat gehannes met fotoprints van internet heb ik uiteindelijk voor een veiligere aanpak gekozen (ik had weinig keus meer toen me verboden werd om een fotoshoot in te plannen met de kleine man en een gigantische hoeveelheid aan heliumballonnen, flauw hoor want ik zag het al helemaal voor me) en het onderwerp lekker grafisch uitgewerkt, zie hier het resultaat:
Vrolijk, kleurrijk en met ballonnen: mission accomplished!

Als afsluiting nog een klein extraatje: voor alle feestgangers heb ik een 'Hiep hiep hoera!'-button gemaakt om in de party-mood te komen.
Printen, lamineren en op de achterkant een broche-speldje plakken met supersterke alleslijm, paar dagen goed laten drogen en klaar. Als dit niet supercute is, dan weet ik het niet meer!




Je ziet het: we zijn er helemaal klaar voor, let the party begin!
Tot de volgende blog,

Laura

2 opmerkingen:

  1. In een woord FANTASTISCH! Maar dat ik fan ben van jou ontwerp-kunsten was al duidelijk denk ik ;) Ik klop niet voor niets bij elke gelegenheid bij jou aan. Mede namens Sam; Bedankt!
    gr Linda

    BeantwoordenVerwijderen