zondag 31 maart 2013

Vrolijk Pasen!

Het weer was niet helemaal op z'n 'Pasen' maar de gezellige familie-brunch die we georganiseerd hebben was er gelukkig niet minder om! 

Door de kou was ik blijkbaar nog niet helemaal in optimale voorjaarsstemming, want ik kwam er gisteravond bij het klaarzetten en aankleden van de tafel pas achter dat ik nog helemaal geen paastak in huis had!
De standaard met vogelhuisjes uit een vorig blog (zie hier) dus maar snel gedeeltelijk leeggehaald en aangevuld met gezellige paas-rommeltjes uit de voorraad.

Hieronder wat fotootjes van de aankleding:


Vlinders op de wijnglazen waarin later de jus d' orange moest komen.

De geïmproviseerde 'paastak' als 'centerpiece'.

Een foto van bovenaf, gemaakt door manlief. Helaas zoals bij de meeste foto's te vroeg gemaakt, waardoor de berg aan lekkere broodjes en beleg er helaas niet op staat... (En pas als er een kaalgegeten en leeggeplukte tafel over is komt het besef dat je helemaal vergeten bent om het vooraf te fotograferen, grrrr!!!)

Voor de eieren had ik schattig gebreide mutsjes gekocht bij Xenos, maar deze foto is dus ook gemaakt voordat de eieren gekookt waren... Op de één-na-laatste foto zijn ze ook nog in actie te bewonderen, kijk dus vooral nog even verder!

Voor de dames had ik een leuk blikje, waarin we chocolade paaseitjes hebben gestopt, als kadootje. En vanmorgen bedacht ik me ineens dat het me wel leuk leek om voor iedereen een polaroid-fotootje van de tafel te maken en daarop een paas-wens te schrijven.

Links voor op ieder bord zat een vogeltje. (Met zo'n handig knijpertje, met dank aan de Kruidvat! Helaas niet gesponsord maar met €1,50 voor 8 vogeltjes of 8 vlindertjes kun je je gelukkig geen buil vallen ;)

Omdat het toch een beetje lullig stond als de mannen een leeg bord kregen, zonder kadootje, heb ik voor hen nog maar snel wat in elkaar geflanst: een zakje waarin je zelfgemaakte kaarten kunt doen vullen met eitjes, dichtplakken en een geel lintje eromheen. Super simpel maar het zag er toch heel leuk uit.


De enige tafel-foto die gemaakt is voordat al het eet-geweld los barstte...

Na een lekkere, lange en heel erg gezellige brunch zijn manlief en ik nog een wandelingetje wezen maken in het heemparkje in de buurt. Daar heb ik bovenstaande foto gemaakt. Even goed kijken want iets hoort er niet in dit plaatje thuis...

Tot de volgende blog,
Laura

4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er allemaal weer helemaal verzorgd uit, zal vast ook heerlijk hebben gesmaakt. Je paastak is ook leuk zo! En die foto, dat zullen we maar een paas-struisvogel noemen zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. YES..........................Wat een geweldige log is dit geworden.
    Al het eten was verschrikkelijk lekker. En de aankleding................. geen woord voor te vinden zo geweldig leuk.

    De laatste foto......is dit een prijsvraag???????? Het antwoord is hieronder te lezen;






    De STRUISVOGEL

    komt van een ander werelddeel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, nee geen prijsvraag. Maar ik vond het wel een grappige foto. Volgens Marcel liepen er van de week nog twee struisvogels rond, maar nu was er maar een. Het had trouwens best leuk geweest als we daar eieren van hadden gehad op de paastafel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er gezellig uit zeg!!

    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen