vrijdag 1 maart 2013

Schattige vogelhuisjes

Voor mijn verjaardag in januari kreeg ik dit pakketje van de Action, waarmee je 12 geweldige papieren mini-vogelhuisjes kunt maken:





 De vellen zijn geperforeerd, dus in de meest ideale situatie zou je geen schaar nodig hebben. Maar nadat ik een paar vogeltjes, per ongeluk, staartloos heb gemaakt leek het me toch verstandiger om een schaar in de buurt te houden.



Naast het huisje zelf en het dakje zitten er ook meer dan genoeg ornamentjes bij om de hele boel naar eigen inzicht te kunnen versieren. Ook een velletje foamtape zat erbij net als een stuk lint. Maar het lint vond ik niet handig (te breed) dus ben ik even in mijn eigen voorraad gedoken om er wat dunners uit te vissen, wat ik beter bij de huisjes vond passen.


Het in elkaar zetten was een leuk klusje om op de bank te doen met een gezellige film op die ik toch al ken, zodat het niet zo erg is dat ik totaal niet op zit te letten. In totaal heeft het me 2 avonden en 1 woensdag gekost, oftewel: 'Die Hard with a Vengeance', 'Live Free or Die Hard', 'Bridget Jones's Diary' en de helft van 'Another Cinderella Story' op TV... 

Sommige ontwerpen waren romantisch.

De vlindertjes op het dak vond ik erg leuk, met de vleugels iets omhoog gevouwen.

Sommige ontwerpen juist weer strak en grafisch. Beide stijlen vind ik gelukkig erg leuk. En het blijkt prima naast elkaar te passen.

Mooie vogeltjes en roosjes in po√ęzie-album stijl.


Ook voor de zijkanten waren leuke extraatjes, zoals dit hekje bijvoorbeeld.

Een keer een uiltje in plaats van een vogel.

Wat grafischere patronen, in zwart-wit.


Maar het eindresultaat mag er zijn: een standaard vol met vrolijk gekleurde vogelhuisjes:
"Yippie Ki Yay ***!!!" Laat het voorjaar maar beginnen.



Tot de volgende blog,
Laura

1 opmerking:

  1. Ze zijn leuheuk! Staat gezellig zo op die mooie standaard.

    BeantwoordenVerwijderen