woensdag 20 februari 2013

Voorjaar!

Zoals ieder jaar kreeg ik ook nu weer de lentekriebels zodra de eerste paas-spulletjes in de winkels liggen. In de Xenos folder had ik deze leuke blikjes met paas decor gezien:




Ik wilde ze graag hebben om aan onze familieleden kado te doen, gevuld met chocolade eitjes of zoiets. Dit in plaats van onze jaarlijkse paaslunch, die inmiddels bijna traditie begint te worden, maar waar ik dit jaar ineens een beetje tegenop zag, zonder dat ik eigenlijk weet waarom...

Maar eenmaal in de Xenos aangekomen bleek er al een gangpad vol te liggen met allerhande paasfrutsels (ook wel 'die paastroep' genoemd door mijn allerliefste). Nadat ik zijn armen had volgestouwd met blikjes zag ik meer en meer en meer leuke dingen, die toch écht wel héél erg leuk zouden staan op onze paastafel, samen met de frutsels die ik in de afgelopen jaren al verzameld heb. Na drie keer teruggelopen te zijn en een hoop gezucht en verliefde blikken op de servetten met mooie prints (dezelfde als van de blikjes), eierwarmers in de vorm van gebreide mutsjes en kleine sneeuwbolletjes in de vorm van een ei, gaf manlief zich over en kreeg ik de vrije hand om een mandje te pakken en daarin alles te gooien wat mijn paashartje zich begeerde.

Dus hiep, hiep, hoera! Ook dit jaar gaan we weer een paaslunch houden!!! Hmmm... misschien moet ik nog even terug naar de Xenos voor die sneeuwbolletjes, die had ik weer teruggelegd, omdat het natuurlijk onzin zou zijn om ze te kopen als we toch niemand zouden uitnodigen... En een geel tafelkleed heb ik ook nog niet, als basis voor mijn explosie aan paasgeweld, en, en, en...

Tot de volgende blog,
Laura

1 opmerking: