maandag 18 februari 2013

Taai taai poppetjes

Niet helemaal passend bij de tijd van het jaar... Maar ach, wie kan het ook eigenlijk wat schelen? Mij niet in elk geval, dus toen ik vorige week bij toeval een pak kant-en-klaar mix voor taai taai poppetjes tegenkwam bij de C1000 heb ik het gewoon meegenomen om het eens uit te proberen. 

En zo kwam het dat manlief en ondergetekende op een nogal frisse maar zeer zonnige zaterdagmiddag, na het kopen van nieuwe paas-versierselen, in opperbeste voorjaarsstemming, samen de keuken in doken om taai taai poppetjes te bakken...

Hieronder een fotoverslagje:


Het betreffende pak mix, waarbij je alleen water hoeft toe te voegen. Binnen een paar minuten tijd heb je een homp deeg die je uit moet rollen.

Alle benodigdheden zaten verder netjes in de doos: een spuitzak, glazuurpoeder, mini-smarties voor de decoratie en een stevig plastic uitsteek-vormpje.


Een deel van de poppetjes vóór het bakken.

En hier ná een minuut of 8 bakken. (De hompen links onder en boven zijn de restanten deeg, zonde om weg te gooien vonden we ;-)

Het versieren met glazuur bleek nog best lastig... 2 Eetlepels water toevoegen was wel erg weinig, aldus manlief, waarna hij er nog even een sloot water bij gooide. Nu was het zo dun geworden dat ik besloot om maar een piepklein stukje van het tuutje af te knippen, om misvormingen in de gezichtjes te voorkomen, waarna het glazuur best snel hard bleek te worden, de spuitzaktuut verstopt raakte en ik harder kneep want 'er komt niets uit, hij doet het niet', waarna de klodders zo'n beetje in de rondte vlogen toen het er ineens toch wel wat uit bleek te komen.


Maar met de aankleding van de smarties erbij is het toch best een vrolijk geheel geworden. 

En eigenlijk deed het er ook niet zoveel meer toe nadat we ze eenmaal geproefd hadden. Met het half uur werden ze steeds taaier, dus zagen we ons genoodzaakt om ze achter elkaar op te eten, want ja, zelfgebakken snoepgoed is het allerlekkerst, maar wel als het supervers is! Een aanrader dus voor winter 2013 deze bakmix.

Maar als ik ze nog tegenkom bij mijn eerstvolgende boodschappen-expeditie dan ga ik toch nog maar wat meenemen voor in de voorraadkast. Want eigenlijk waren ze te lekker om er 10 maanden op te moeten wachten...

Tot de volgende blog,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen