zondag 3 februari 2013

Origineel reisverslag

They Draw & Travel is de naam van de website die ik vanmiddag tegenkwam in een artikel in de Flow. Alweer een oud artikel want ik kwam de betreffende Flow tegen in de 'nog-te-lezen-stapel' op de armleuning van de bank... En die bleek daar al een maand of twee te liggen...
In een aanval van opruim-woede besloot ik hem dan eindelijk maar te lezen zodat hij daarna 'verwerkt' kon worden. (Dat betekend dat ik alles wat maar enigszins interessant is eruit scheur en/of knip, de boel sorteer en daarna opberg of inplak waar het volgens mijn geheel eigen onnavolgbare logica thuishoort, waarna er een zielig hoopje restafval achterblijft voor in de papierbak. Zo dus!)

Maar even terug naar het begin: deze website is opgezet door een broer en zus die getekende plattegronden maken, die hebben ze online gezet en aangevuld met werk van andere illustratoren van over de hele wereld. Complete kunstwerken zijn het!!! Als plattegrond niet echt bruikbaar meer, maar oh wat mooi ziet het eruit!

Ik mocht willen dat ik zulke mooie dingen kon maken. Nu loop ik al wel een tijdje na te denken hoe en of ik een origineel reisverslag kan maken van onze komende zomervakantie.
Misschien dat het me gaat lukken om een serieuze poging te wagen met een paar goede, mooie en vooral ook inspirerende voorbeelden:









Poe... en ik had al zo'n zin in vakantie! Wachten duurt lang, lang, lang, wat duurt dat wachten lang... (Of is Ernie's liedje ├ęcht alleen voor Sinterklaas bedoeld?)

Tot de volgende blog,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen