zondag 27 januari 2013

Verjaardags-bonnenboekje

Omdat het ieder jaar toch weer lastig is om voor elkaar een verjaardagskadootje te bedenken heb ik dit jaar een doe-het-zelf-kado gemaakt: een bonnenboekje!
Ik kwam het idee al vele maanden eerder tegen op een ander blog, geloof ik, en iets daarvan  bleef blijkbaar hangen. Pas vorige week heb ik het werkelijk omgezet naar een uitgewerkt idee, in mijn eigen stijl. Na een paar dagen rommelen is dit het eindresultaat geworden:


De voor- en achterkant heb ik pas op het laatst gemaakt. Het grapje met het aankruisen komt dan ook van de bonnen zelf, maar dat zul je zo wel zien.

De linkerpagina's van de bonnen bleven eerst leeg, maar dat vond ik zonde van de ruimte en ook een beetje saai. Vandaar dat ik daar steeds foto's geplaatst heb van onszelf. En pas toen ik ernaar ging zoeken viel het me op dat we met enige regelmaat wel een zelfde type foto hebben gemaakt:

Onze eerste foto samen is nu, jaren later, wel behoorlijk gĂȘnant, maar het blijft wel leuk om te zien hoe we samen ouder geworden zijn. Ook heb ik foto's gepakt die belangrijke gebeurtenissen in ons leven laten zien: onze eerste vakantie samen, verloving, bruiloft, etc.



Ik vind het geweldig als er kleine grapjes in zitten, zoals hier de keuze voor een masseuse. Je moet jezelf nou eenmaal niet al te serieus nemen! 


Bij deze bon hou ik mijn hart vast, zal ik komend jaar dan toch echt een horrorfilm moeten gaan kijken...??? Nou ja, het is op eigen risico. Als hij daarna 3 weken lang 's nachts mee naar het toilet moet om de lichten aan te doen is het zijn eigen schuld!



Deze bon vind ik zelf erg grappig, maar voordat 'de mensen gaan praten': ik denk niet dat mijn lief die dit jaar zal hoeven gebruiken, we hebben namelijk nooit ruzie. (Hooguit een verschil van mening, en in dat geval heb ik toch altijd gelijk, haha!!!) 


En hier alweer de laatste bon en foto, van de meest fantastische vakantie die we hebben gehad, een rondreis met z'n tweetjes door Japan in 2012. Zo zijn we 8 jaar verder, maar gelukkig nog net zo verliefd op elkaar als toen!


Hieronder nog 2 fotootjes in 3d:
Het in elkaar zetten was nog een puzzel, ik heb er een paar dagen over nagedacht hoe ik het het beste zou kunnen doen. Uiteindelijk heb ik de bonnen naar binnen toe gevouwen en steeds met de achterkant aan de volgende vast geplakt. Omdat dit een dik pakketje werd, door het fotopapier, heb ik de kaft achteraf pas gemaakt en de dikte op de rug laten afhangen van de dikte van het stapeltje bonnen. De eerste foto en de laatste bon konden zo perfect passend in de kaft geplakt worden.


Al met al ben ik zelf best wel tevreden over het eindresultaat: het is een lief klein maar vooral ook grappig boekje geworden. Van harte gefeliciteerd lief, dat we ook dit jaar maar weer een hoop leuke dingen samen gaan doen! -xxx-

Tot de volgende blog,
Laura

2 opmerkingen:

  1. Echt een heel orgineel en perfect in elkaar gezet verjaardagskado!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan zeg, wat een origineel verjaardagskado!

    BeantwoordenVerwijderen