donderdag 10 januari 2013

Paperchase

Gisteren was weer een topdag! Niet alleen zat ik toen midden in een heerlijke week welverdiende vakantie, maar ik was ook op weg naar de andere kant van het land, voor een dagje oppassen / spelen met mijn allerliefste kleine neefje Sam.

Op station Utrecht CS had ik een overstap-tijd van maar liefst 20 minuten, dus kon ik mooi even naar het toilet. Daar aangekomen struikelde ik bijna over een medepassagier heen toen ik het logo van het Engelse papierwaren-walhalla 'Paperchase' in mijn ooghoek zag opdoemen, knalde er iemand achterop omdat ik onverwachts tot stilstand kwam en terwijl ik naar adem stond te happen en in mijn hoofd het gezang van engelenkoren hoorde aanzwellen, was het dienstdoende stationspersoneel druk met het oproepen van een dweilmachine voor het plasje kwijl dat uit mijn mondhoek sijpelde...


Nee, nu even serieus! Het Engelse Paperchase is één van de allerleukste winkels die ik ken, met de allermooiste papierwaren van Europa. Van kaarten tot notitieboekjes, van inpakpapier en tasjes tot fotoalbums en kleurpotloden, alles waar ik blij van word verkopen ze daar. Een paar maanden terug ontdekte ik al een shop-in-shop in een filiaal van de Bijenkorf, maar zoals de verkoopster me gisteren vertelde hebben ze nu dus ook een aantal  filialen op stations door Nederland. Jippie!



En ineens had ik nog maar 3 minuten om mijn trein te halen... op spoor 19b... aan de andere kant van het station... (en als je weleens op Utrecht CS geweest bent dan wéét je hoe ver dat is, ook zonder een half miljoen 'dagjesmensen', die je voor de voeten lopen! Dat 'ene woord' spuug ik meestal uit in complete afschuw, voor het gemak even vergetend dat ik vandaag één van hen ben...) Dat werd dus rennen, met als voornemen om diezelfde avond, op de terugreis, niet alleen terug te komen om te kijken maar vooral ook om te kopen!



En na een leuke, gezellige en ook behoorlijk drukke dag (hoeveel keer kun je verstoppertje spelen in een huiskamer waar er maar 3 acceptabele verstop-plekken zijn voor iemand van 1.74 meter lang? ;-) ben ik diezelfde avond thuisgekomen met deze geweldige meal-planner met bijbehorende shoppinglist:




En heel handig: hij is ook magnetisch aan de achterkant. Hoewel dat misschien minder handig is als het lijkt met een inbouw-koelkast... Maar wie kan dat nou wat schelen met zulke mooie illustraties en die zoete kleurtjes? Ik niet!

Tot de volgende blog,
Laura

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk walhalla voor zo'n papierfreak als jij ;) Mooie mealplanner heb je gescoord. Maare... 3 verstopplekken? ik kan er wel 7 bedenken! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kwam niet verder dan in de voorraadkast, om het hoekje in de keuken en achter het gordijn... Maar gelukkig vond ie het nog steeds grappig na 4x op dezelfde plek ;D

    BeantwoordenVerwijderen