maandag 7 januari 2013

Kerstkado

Na een aantal jaar niets aan kerstkadootjes te hebben gedaan, begon het een paar jaar geleden toch weer te kriebelen. En ja hoor, ook dit jaar waren we beide al wekenlang stiekem bezig om leuke kadootjes voor elkaar te bedenken, zoeken, kopen en ongezien het huis binnen te smokkelen. Zodra de boom stond werden ze eronder gelegd, want dat maakte het toch wel een stuk 'gezelliger' in huis. (Alsof wij daar kado's voor nodig hebben ;-) Je had zo in elk geval wel langer de tijd om te bedenken wat er misschien in dat √©ne pakje met jou naam erop zou kunnen zitten!)

In mijn geval dus een Polaroid Pogo printer! Die had ik eens zien staan in een boek, ik was er meteen weg van, en dat had manlief dus blijkbaar onthouden!!! 

Met dit kleine kastje, ter grootte van een gemiddelde moderne smartphone, kun je (draadloos) kleine polaroidfotootjes uitprinten op stukjes zinkpapier. Dus geen geklieder met inkt, maar dezelfde techniek als originele polaroid-fotocamera's!

Via bluetooth verstuur je een met je telefoon gemaakte foto naar de Pogo. Even wachten tot ie ge-upload is...

En binnen een minuutje komt je fotootje eruit rollen! Techniek staat voor niets tegenwoordig.

Tot mijn grote vreugde kwam ik er daarna achter dat het zelfklevende plaatjes zijn!!! Je print dus eigenlijk stickers. Voor van alles en nog wat bruikbaar, je kunt ze bijvoorbeeld in je dagboek plakken, ter illustratie van wat je die dag gedaan hebt.

De schrijfster van het boek waarin ik de Pogo voor het eerst zag gebruikte het apparaatje om foto's toe te voegen aan haar 'art en travel journals' zogenaamde dagboeken die bestaan uit tekeningen, illustraties, knipsels, collages, etc, etc. Een goed idee, dus de Pogo printer is het eerste wat ik zo op de nieuwe vakantie-inpaklijst ga zetten!

Hier nog even een vergelijkend waren onderzoek: linksboven de Instax mini polaroidcamera, met rechtsboven de fotootjes die eruit komen. En linksonder de Pogo met rechtsonder de stickers. Het formaat is bijna hetzelfde. 
De kleuren van de Instax zijn helderder en je hebt nog een randje om wat op te schrijven. Maar bij de Pogo bepaal je zelf wat je print. Is een foto niet leuk genoeg dan verspil je er geen kostbaar papier aan, en wat je wel print is zelfklevend. 

Conclusie: ze zijn niet te vergelijken, ze hebben allebei zo hun eigen charmes en ik vind ze allebei even geweldig. Dank je wel, lief, voor dit leuke kerstkado, ik ben er heel blij mee!

Tot de volgende blog,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen