dinsdag 18 december 2012

Bij een feest hoort een kadootje!

Tja... de titel van dit blog dekt eigenlijk de lading wel. Vaste lezers weten ondertussen wel dat we deze maand niet één maar zelfs twéé feestjes hebben, ter gelegenheid van een 35- en een 40-jarig huwelijk. De uitnodigingen voor deze twee etentjes staan in eerder gepubliceerde stukjes op dit blog, voor geïnteresseerden...

En vaste lezers weten ondertussen ook wel dat ik gek ben op het leuk en origineel verpakken van kadootjes. Dat zal dan meteen de reden zijn dat niemand het een probleem vond dat ik het gezamenlijke kado regelde voor het 35-jarig huwelijksfeest van mijn ouders...

Het werd uiteindelijk een geldbedrag waarmee ze zelf een leuke citytrip kunnen gaan maken. En dat ik het in een ballon wilde laten inpakken wist ik eigenlijk meteen. Dat hebben we eerder gedaan met verschillende kadootjes en iedere keer kregen we er zulke leuke reacties op, dat we bij zo'n speciale gelegenheid eigenlijk niet meer konden komen aanzetten met een 'ordinair' stuk inpakpapier.

De kaart die eraan kwam te hangen, en waarvoor ik zo vrij ben geweest om een paar leuke citytrip-suggesties te doen:
De voorkant heb ik ook maar gebruikt als achterkant. Dan maakt het niet uit hoe het aan de ballon komt te hangen, van beide zijdes krijg je hetzelfde te zien. (Ik laat niet graag dingen aan het toeval over zie je wel...)

En hier de binnenkant van de kaart.

Het geldkoffertje, versie numero twee, want die moest dus opnieuw gemaakt worden.... De eerste bleek te klein om de biljetten in te proppen, de lijm hielt het daardoor niet, en de koffer sprong steeds open. Nadat er ook wat bankbiljetten in de lijmlaag vast waren komen te zitten, heb ik in een kleine vlaag van woede (don't mess with me in de drukste maand van het jaar!!!) de hele koffer uit elkaar gescheurd, het geld lijmvrij gemaakt en een nieuwe, fors grotere koffer geprint, geknipt en in elkaar geniet. Hopelijk mol ik de ballon niet doordat ik nietjes gebruikt heb, maar de lijmroller is tot aan het voorjaar verbannen tot het onderste laatje van het achterste kastje!

En hier nog wat plaatjes van het eindresultaat:




Fijn weekend allemaal en tot de volgende blog,
Laura

1 opmerking: