vrijdag 16 november 2012

Hulde aan het bruidspaar!

Alweer 35 jaar zijn mijn ouders met elkaar getrouwd, volgende maand! Hiep hiep hoera!!!

Om dit te vieren geven ze een etentje. En zoals mijn moeder zei: "We houden het klein, maar als jij een leuke uitnodiging zou willen ontwerpen, dan geeft het dat wel een extra feestelijk tintje." Gevolgd door: "Het mág maar het hóeft niet hoor, écht, als je het te druk hebt begrijpen we dat wel, het hóeft écht niet hoor, maar het zou wel leuk zijn..."

Lieve mam, alsof ik tegen jullie nee zou zeggen! Ik ben hartstikke blij met het feit dat ik een mooie uitnodiging mag ontwerpen voor zo'n bijzonder feest.

Dus hierbij het eindresultaat:


De voor- en achterkant.

De binnenkant. Nu niet zichtbaar maar om de kaart heen zit een smal wit randje.

Voor deze kaart heb ik het originele trouwalbum met foto's geleend. Inscannen was niet echt een optie omdat ik het er meestal niet mooier op vind worden. Maar ja, hoe krijg je die foto's dan digitaal...? Omdat ik weleens gehoord heb dat fotografen het ook zo doen heb ik het ook maar eens getest: een foto van een foto maken. Dat was wel een heel gedoe omdat de foto's licht reflecteren, maar na een hoop gehannes op de grond met het boek op schoot, lukte het zowaar om de leukste foto's acceptabel te fotograferen.


"Vroeger."

Dat ik een goed fototoestelletje heb merkte ik hiermee maar weer. Na wat bijsnijden en beschadigingen in de foto's repareren in Photoshop is het eindresultaat super! Ook de kleuren zijn perfect geworden, bijna mooier dan de originelen. 


Dit vind ik geloof ik toch wel de allerleukste foto. De sfeer spat er gewoon vanaf. En het gekke is dat iets in deze foto me heel erg doet denken aan mijn eigen bruiloft. 

Erg leuk om zo de mooiste en belangrijkste foto's van de trouwdag van mijn ouders voor later te kunnen bewaren. Want ja, zo'n fotoalbum is toch wel vergankelijk. Sommige foto's waren helaas al licht beschadigd. Maar nu ik ze digitaal heb, raak ik ze gelukkig nooit kwijt!

Voor de enveloppen heb ik postzegels met trouwfoto laten maken bij Post NL, voor een velletje van 10 stuks betaal je 8 euro en je kunt het heel snel en makkelijk zelf online bestellen.


Voor de adressen heb ik bijpassende labels gemaakt en op sticker-papier geprint:

Alvast van harte gefeliciteerd pap en mam! Fijn dat ik de uitnodiging mocht ontwerpen. Het wordt vast een heel gezellige avond!!!

Dikke kus,
Laura

1 opmerking:

  1. heel erg leuk! En het tijdsbeeld! Wij zijn volgend jaar 35 jr getrouwd dus heel herkenbaar! Erg leuk ook met die postzegels! Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen