zaterdag 10 november 2012

Decemberfeest

Dit jaar zijn niet alleen mijn ouders 35 jaar getrouwd, maar ook mijn schoonouders 40 jaar getrouwd! Allebei in december. Dubbel feest dus.

Samen met de verjaardag van mijn schoonmoeder en de kerstdagen leek het ze een leuk idee om alles in één keer te vieren door een etentje te geven voor de hele familie. Het was erg vroeg, maar tijdens mijn mini-sabatical de afgelopen zomer, vroegen mijn schoonouders me al om een uitnodiging te ontwerpen voor dit decemberfeest, "want dan had ik er toch tijd genoeg voor".

Een beetje vreemd om midden in de zomer een kaart te ontwerpen in kerstsferen, maar ik vond het zó leuk om te doen dat daar echt geen vier maanden voor nodig had! Binnen twee dagen lag er al een voorstel klaar ter goedkeuring. En na verbetering van een paar kleine details (het uitgekozen restaurant bleek helaas nèt een dag eerder failliet te zijn gegaan...) was het eigenlijk zo gebeurd.


De voor- en achterkant van de kaart, zelf geprint op hoogglanzend fotopapier.

De beide binnenzijdes van de kaart, ook zelf geprint op hoogglans fotopapier, uitgesneden en in de gevouwen buitenkant geplakt. (Een dubbele vouw in het midden is veel te dik, dat werkt niet.) Extra detail: op één van de ringen, onderaan op de linker pagina, heb ik een strass-steentje geplakt. Mijn schoonmoeder zag het direct en vond het net zo leuk als ik het vond!

Met mijn hoofd nog vol leuke ideeën ging ik vrolijk verder, want de envelop valt natuurlijk ook te 'ontwerpen'! De adreslabels wilde ik in dezelfde stijl als de kaart hebben. En daarna volgden er nog sluitzegels en zelfs de postzegels werden speciaal voor deze gelegenheid gemaakt!

Via postNL.nl is het mogelijk om voor een acceptabel bedrag een uniek velletje postzegels te bestellen, in dit geval dus met een trouwfoto van het bruidspaar.

Té leuk om niet nog eens op groot formaat te laten zien! Sinds mijn eigen bruiloft blijf ik het erg interessant vinden om andermans trouwfoto's te bekijken. En vooral 'vintage' is natuurlijk geweldig om te zien.

De sluitzegels zijn geen eigen ontwerp. In Japan kwam ik rolletjes washi-tape tegen met fantastische printjes erop. En dit is er dus één van: bedrukt met 4 soorten lakzegels. In stukjes geknipt was het perfect om de enveloppen mee te sluiten.


En daarmee ben ik weer aan het einde van een erg leuke opdracht. 
Deze uitnodigingen zijn inmiddels aan de hele familie toegestuurd, dus met een beetje geluk sleep ik er weer een andere leuke opdracht mee binnen ;-)

Tot de volgende blog,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen