woensdag 17 oktober 2012

Verjaardagskaart

Ja ja, blogsgewijs is het weinig origineel, alwéér een verjaardagskaart! Maar als ik terugkijk naar al die kaartjes vind ik het toch nog steeds erg leuk. Om te maken én om te versturen.

Dus hierbij de kaart die ik gemaakt heb voor mijn schoonvader, die vandaag alweer zijn 63e verjaardag viert:



Voor iedere kaart die ik de laatste tijd maak grijp ik terug op een aantal eerder gemaakte elementen, aangevuld met nieuwe onderdelen. In dit geval kwam ik een leuk voorbeeld tegen in mijn Japanse scrapbook-boek van een liniaal-rand en ruitjespapier als ondergrond. Die heb ik dus nu nieuw gemaakt. De kanten rozet met tekst komt van de kaart van tante Lies, het ruitjes lint met stiksel van een babykaartje voor Stijn, de happy birthday-taart stempel van de kaart van tante Anneke, het blaadje papier en de paperclip van mijn website en het labelwriter-geboortedatum-dingetje van de verjaardagskaart van Linda. Zo heb ik ondertussen al een aardige database van leuke elementjes verzameld.

Dan volgt er een heel spel van puzzelen en schuiven, weghalen, opnieuw erin zetten, overnieuw beginnen, zuchten, terug naar het allereerste idee, dingetjes toevoegen, weer weghalen... en dan is er weer een kaartje af! Klaar, uploaden, betalen en klaar is Laura. Ideaal! 
Wel het ontwerpen (de zogenaamde lusten), niet de ellende (de welbekende lasten) van het 'door de regen naar de postbus rennen', 'o jee, de postzegels zijn op en de winkel is al dicht' of 'oeps, te laat gepost'.

Tot de volgende blog,
Laura

1 opmerking:

  1. Hoi Laura,

    Nog bedankt voor je leuke en orginele verjaardags kaart.

    Liefs,
    André

    BeantwoordenVerwijderen