zondag 7 oktober 2012

Hiep hiep...

Hoera! En wéér een jarige. Ik geloof dat ik tegenwoordig alleen nog verjaardagskaarten maak, naast mijn 'day job'. Maar misschien zijn er gewoon erg veel jarigen deze tijd van het jaar, dat kan natuurlijk ook...

Ik weet in elk geval wel dat ondanks alle goede voornemens het me niet gaat lukken om iedereen een zelf-ontworpen kaart te sturen. Bij voorbaat sorry want die dingen vreten tijd! Soms komen de ideeën vanzelf omhoog borrelen, maar soms heb je van die dagen dat het wat meer moeite kost. Zo ook deze kaart voor onze tante Lies:



Ruim 5 uur van elementjes zoeken, weggooien, opnieuw beginnen en schuiven qua compositie heeft het me gekost. Maar uiteindelijk ben ik wel blij met het resultaat. (Anders zou ik hem natuurlijk nooit plaatsen, laat staan versturen naar de jarige!) Hieronder een plaatje dat ik ter inspiratie heb gebruikt:



Bovenstaand voorbeeld komt uit een erg leuk boekje over scrapbooken wat ik meegenomen heb uit Japan, oftewel mijn: 'inspiratie-noodvoorraad', voor als ik het écht even niet meer weet. Altijd handig! En het geeft steeds weer een leuk en 'eigen' effect aan mijn kaarten die ik maak in 2d, maar waarbij ik geïnspireerd ben door 3d voorbeelden.

De aandelen 'kaartje2go.nl' zullen wel flink stijgen de komende maanden, want er staan nog een aardig aantal verjaardagen op de kalender...

Tot de volgende blog,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen