vrijdag 12 oktober 2012

AWD

Vandaag heb ik maar een mapje op onze computer aangemaakt met AWD, oftewel Amsterdamse Waterleiding Duinen. Want ja hoor, de fotocollectie is wéér uitgebreid, na een 2,5 uur durende wandeling bij zonsopgang, afgelopen zondagochtend!

We worden ondertussen gelukkig wel een stuk kieskeuriger. Niet zomaar iedere foto met een hert erop wordt bewaard, en ook niet zomaar ieder hert wordt op de foto gezet. Maar zo midden in de bronsttijd is het niet moeilijk meer om een paar mooie foto's te maken. Er zijn veel herten te zien, en ze zitten zó vol met adrenaline dat ze zich niet makkelijk laten afschrikken, zelfs niet door een klein legertje aan fotografen, dagjesmensen, nordic walkers en luid kletsende hardlopers (Vooruit, ik ga me 1x helemaal laten gaan en zeggen wat ik al héél lang wil zeggen: "Mensen, als je tijdens het hardlopen nog kan kletsen... DAN REN JE NIET HARD GENOEG!!! En nou je klep houden, want je jaagt al het wild weg waarvoor wij speciaal om 6:00 uur vanochtend de wekker hebben gezet!!! Sssttt!!!).

Maar in plaats van te genieten van al het moois heb je er genoeg van die achterlijke idioten bij zitten die de arme beesten gaan lopen opjagen om een nóg mooiere foto te krijgen dan de buurman, 3 meter verderop. Tja, we hebben ons zondag weer een aantal keer flink kapot staan ergeren aan het complete gebrek aan respect voor de natuur en dieren in het bijzonder... 

Beetje jammer, maar we hebben toch maar mooi de onderstaande foto's aan de collectie kunnen toevoegen:


Zonsopgang.


In gevecht.


Vlaggen.

En hierboven en onder de mooiste twee foto's van de dag. 


De een-na-laatste foto staat sinds een paar dagen ook op mijn werk als bureaublad ingesteld op mijn pc. Erg goed voor je bloeddruk, kan ik wel zeggen. Want iedere keer als het programma me eruit gooit zie ik dit mooie plaatje naar voren komen, en kom ik spontaan weer tot rust.

Fijn weekend allemaal!
Laura

1 opmerking: