zaterdag 28 juli 2012

Grote opruiming

Na ons huis in het algemeen, mijn hobby-spullen én de website, is ook de externe harde schijf van de computer onderworpen aan een grondige schoonmaakbeurt. Vele gigabytes aan overbodige foto's en andere bestanden zijn ondertussen al de virtuele prullenbak in verdwenen.

Door de overstap van pc naar iMac zijn er ook een aantal bestanden verloren gegaan die gemaakt zijn in programma's die niet draaien op een Mac. Zo ook onderstaande kerstkaart, waarvan ik nu dus alleen nog maar een papieren versie over had, helaas...


Omdat ik het zonde vond om het ontwerp helemaal kwijt te raken heb ik de kaart ingescand en alle onderdeeltjes opnieuw opgebouwd in Photoshop. En voilà, daar is ie weer! 


En omdat ik toch zo lekker bezig was maar meteen een beetje geschoven, de kleuren aangepast naar wat ik op dit moment leuk vind en er een achterkantje bij gemaakt. Nog geen idee óf en wát ik met kerst ga versturen, maar ik heb alvast een goede back-up voor het geval ik het dan te druk heb.


Tot de volgende blog,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen