woensdag 20 juni 2012

The Happy Hooker, part 2

Met al bijna 12 weken vakantie op de teller was ik er vandaag ein-de-lijk aan toe om het boek weer uit de kast te halen waarmee ik mezelf écht zou gaan leren haken... maanden geleden...




Bij mijn eerste poging bleek het toch een stuk moeilijker te zijn dan iedereen om me heen bleef roepen. De grappige toon waarop het boek geschreven is best leuk, maar niet als het niet gaat zoals ik wil... Laten we maar zeggen dat die cowboy-troela op de voorkant met d'r grappige toontje olie op het vuur bleek te zijn, en na één sneu proeflapje hield ik het al voor gezien en verdween het boek de kast in.


Maar vandaag was het tijd voor een nieuwe poging! 's Morgens vroeg, de zon scheen, de schuifdeuren stonden wijd open, sapje erbij en lekker op de bank met het boek op schoot,  een grotere haaknaald (100 Yen-shop, Japan) en wat dikker garen, bleek het al wat makkelijker te gaan dan 's avonds met te weinig licht, een te dunne naald, te dun garen, stijf van de stress na een drukke werkweek met het vooruitzicht op nog meer drukte.


Dus hierbij het resultaat van mijn inspanningen:
In het hoofdstuk 'Chain Of Fools', leerde ik een begin maken. Daarna volgde de 'single crochet stitch'. Daarop waren ook nog wat variaties met bedenkelijke namen zoals 'Backdoor Betty' en 'Naughty by Nature'.

Bij het tweede proeflapje kon ik het lastige beginstukje nog een keer oefenen, waarna ik leerde hoe je een 'half-double crochet stitch' maakt.

Hier begon het beginstukje al een beetje te dagen. Daarna volgde de 'double crochet stitch', in het hoofdstukje 'Double Your Pleasure'.... tja...

En het laatste proeflapje van vandaag: de 'triple crochet stitch' in het hoofdstuk 'Three's Company' (Néé, geen Threesome, dat was waarschijnlijk te voor de hand liggend...).

Hier nog een overzichtsfoto, zodat iedereen kan zien dat ik niet 4x hetzelfde stukje op de foto gezet heb. 
(Ik zag nauwelijks verschil, maar misschien komt dat inzicht nog, hoop ik.)


Hierna heb ik meteen het patroon opgezocht van de granny square die ik wil gaan maken als ik eenmaal het haken een beetje onder de knie heb. Maar van de instructies begreep ik geen hout. Dus van de week maar weer braaf verder met het boek. Hoofdstuk 5: here I come!


Tot de volgende blog,
Laura

3 opmerkingen:

  1. Goed hoor! De aanhouder wint :)
    Je kan altijd langskomen voor wat extra tips.
    Groetjes elma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé wat goed! Zie je wel dat je dat lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's heel aardig van jullie. Ben benieuwd hoeveel jaar geploeter het me gaat kosten om ook maar in de buurt te kunnen komen van al het moois dat jullie kunnen haken... Zucht...

    BeantwoordenVerwijderen