vrijdag 22 juni 2012

Handarbeid

Gisteren heb ik mijn moeder geholpen met het uitzoeken van 3 generaties aan naaigerei. 
Meerdere dozen met spullen zijn netjes uitgezocht, gesorteerd en in afgeslankte versie weer opgeborgen in een erfstuk: de naaidoos (en daar is écht geen ander woord voor, geloof me, ik het het gegoogled) die mijn opa ooit als verlovingskado aan mijn oma heeft gegeven.


Naast een hoop stof en rommeltjes kwamen we ook onderstaande 'schatten' tegen. Iets zei me dit niet weg te gooien, en pas bij thuiskomst merkte ik de schoonheid op van deze vintage spulletjes.


Drukknoopjes.

Meer drukknoopjes.

Nog meer drukknoopjes, als ik de verpakking mag geloven uit oorlogstijd zelfs.

Echte houten klosjes met garen.

Het papieren zakje waarin haak-en-oogjes gezeten hebben, uit mijn studietijd. Dus niet echt oud maar wel leuk, en ik kan de drukknoopjes er mooi in bewaren.


Mooie verpakkingen van verschillende soorten naalden.

Een deel van mijn 'buit'. Verder kreeg ik nog haaknaalden, 
gewone extra lange naalden en lint met Chanel-logo mee :)
Dank je mam!

Tot de volgende blog,
Laura

2 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk dat je van de in mijn ogen " oude rommel " weer een leuk blog onderwerp weet te maken.
    Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk Laura! Tja, ik vind het natuurlijk altijd leuk om door oude handwerkspulletjes te neuzen, maar dit is wel heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen