donderdag 31 mei 2012

Ecojot notitieboekjes

Hierbij de allerlaatste shoplog! (Van de afgelopen Japan-reis dan, ik zal geen beloftes doen die ik niet waar kan maken...)
Nooit eerder ben ik papierwaren van het Canadese merk Ecojot tegengekomen, maar ik was op slag verliefd! Kijk maar even mee:




Het ging ongeveer zo: "Papier-, printjes- en notitieboekjes-liefhebber gaat naar Tokyo, loopt het grootste filiaal van de Ito-Ya binnen, met de allergrootste keus aan stationary van heel Japan, hoort nog net geen engelenkoor zingen bij binnenkomst, neemt de lift naar de 9e verdieping, loopt vervolgens verdieping na verdieping af tot aan de kelder, en ziet daar een stapeltje per 3 verpakte notitieboekjes liggen, met de mooiste, leukste, liefste printjes die je je kunt bedenken in geweldige kleuren, stopt stapeltje in haar mandje, komt erachter dat het andere stapeltje 3 andere printjes bevat, twijfelt even, nou okee, twijfelt nog iets langer, en legt het tweede pakje ook in het mandje, rekent af en komt stralend van geluk weer naar buiten lopen."




Het leuke is ook nog dat het 100% gerecycled papier is en dat ze printen met plantaardige inkt, om zo het milieu zo min mogelijk te belasten. (De term 'milieu-vriendelijk' is volgens mij nooit op iets van toepassing...)




Maar het verhaal was nog niet afgelopen: "Papier-, printjes- en notitieboekjes-liefhebber komt op de laatste dag in Tokyo nog een ander Ito-Ya filiaal tegen, in een warenhuis, stuurt manlief gauw een andere kant op, loopt nog wat langs de rekken te kijken, ziet nog meer Ecojot boekjes liggen, nog twee stapeltjes met dus nog 6 nieuwe printjes, graait ze bij elkaar, racet richting kassa, rekent razendsnel af, propt de hele handel in haar tas en zoekt manlief weer op, die aan haar schuldige blik binnen anderhalve seconde weet dat er weer een beetje meer mee terug gaat in de toch al aardig volle koffer..."





"En ze leven nog lang en gelukkig!"
- THE END -

Tot de volgende blog,
Laura

1 opmerking:

  1. Oh, maar voor dat merk zou ik ook maar zo kunnen vallen, ik geloof niet dat ik die schattige uiltjes had kunnen weerstaan!

    BeantwoordenVerwijderen