donderdag 5 april 2012

Een beetje geluk...

Het duurt niet lang meer voor we op vakantie gaan!!! De reispapieren moet ik nog door gaan spitten maar het land en de gewoontes kennen we al een beetje. 


Dus toen ik in een boekje las dat de Japanners het erg op prijs stellen als je ze een klein kadootje geeft, wist ik al meteen wat ik mee wilde nemen. En nee... niet die stomme Xenos-klompjes die je door heel het land tegenkomt! Die arme mensen daar denken ├ęcht dat wij de hele dag op die dingen lopen! Maar wat wil je als iedere Hollandse toerist je die krengen in je maag splitst...




Deze gelukspoppetjes heb ik dus gemaakt om mee te nemen als klein kadootje. Bijvoorbeeld voor de mama-san van de minshuku's en ryokan waar we gaan logeren. (Kleine authentieke hotelletjes, gerund door familie's met de mama aan het hoofd.)








In Japan zijn ze gek op craften (zelf dingen maken), mooie papierwaren en de tekst 'de verpakking is het halve kado' zou zomaar eens daar vandaan kunnen komen. Dus het moest iets zijn wat zelf gemaakt is, mooi verpakt en zonder al teveel moeite in mijn koffer zal passen. (Punt 1 en 2 zijn geen probleem, en over punt 3 wil ik de komende weken nog niet nadenken...)


Tot de volgende blog,
Laura

3 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk idee !!!
    Grappig dat jouw gelukspoppetjes straks in Japan
    een bestemming vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk gezicht al die popjes op een hoop! Misschien kun je voor mij ook iets fixen met die leuke kraaltjes ;) Sam heeft nl zonet mijn nieuwe (gelukkig goedkope) armband kapot getrokken!
    Maar goed, even terug naar je popjes, een heel attent idee, daar ga je vrienden mee maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee en het ziet er super uit! Daar gaan ze vast heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen