zaterdag 10 maart 2012

Voorjaar!

Ik geloof in de liefde, ik geloof in geluk, ik geloof in pech en ik geloof in karma. Ik geloof waarschijnlijk in nog veel meer dingen dan ik zo één, twee, drie kan opsommen, maar een specifieke religie hangen wij niet echt aan thuis.


Maar aan Pasen doen we dan weer wél... Niet het 'echte' christelijke Pasen, nee, wij doen mee met de uitgemolken, commerciële, 'Xenos-versie' van Pasen, om het zo maar even te noemen. De versie die draait om leuke versieringen, een mooi gedekte tafel, gekookte eieren, vers brood en chocolade, lekker eten, gezellig met de hele familie. Kleurrijk, vrolijk en een viering van het voorjaar, dát is Pasen in ons huis. En daar hoort dus ook een paastak bij!











Na jarenlang tot ongenoegen van manlief in de weer te zijn geweest met echte takken uit het tuincentrum ("Hoeveel kostte dat stuk restafval???"of: "Hebben we nog niet genoeg van die Paas-troep in huis?", "Had je zo'n zelfde vogeltje vorig jaar niet ook al gekocht?"), zal dit een verademing zijn geweest voor hem. Deze keer heb ik de kerstballen-standaard aangekleed in paasstijl. De versieringen zijn nog op peil, dus het enige wat dit jaar aangeschaft werd is de blauwe kolibri... Oh ja, en het grasmatje wat op de bodem ligt.


En die standaard hoef ik geen water te geven, komt dat even goed uit! Daar ben ik al zo goed in ;) Vrolijk voorjaar allemaal! (Vandaag dan even niet, maar ik heb goede hoop dat snel stralend mooi weer wordt, wij zijn er in elk geval klaar voor!!!)


Tot de volgende blog,
Laura

1 opmerking:

  1. Dat ziet er heel feestelijk uit! Leuk idee om die kerstballenstandaard er voor te gebruiken. Groetjes, Corina

    BeantwoordenVerwijderen