maandag 21 november 2011

Kerstkaarten, deel 2

Onderaan het vorige blogbericht stond dat ik nu 10 kaarten zou maken om er een beetje vaart achter te zetten. Ahum... ik vond deze kaarten achteraf toch minder geschikt voor 10 stuks, dus daarom zij de volgende 5 kerstkaarten zijn er zo uit komen te zien:




Het plaatje kwam ik een paar maanden terug tegen op internet, op een site met 'free stock' foto's. Het is geprint op transparante sheets. Ga je dit ook doen? Tip: print je plaatje uit in spiegelbeeld, dan komt de geprinte zijde naar beneden te liggen. Dat ziet er beter uit en de inkt kan dan niet meer beschadigen.





Op de achtergrond zie je kerstboompjes, geknipt uit Japans origami-papier. Er bovenop zijn een paar ijssterretjes geplakt met 3d foamtape en wat strass-steentjes (Kruidvat).




Alles is geplakt met een (permanente) lijmroller van Pritt. Transparante sheets vastplakken op een ondergrond is een lastig klusje, als je het een beetje netjes en (zo goed als) onzichtbaar wilt doen. Het is hier redelijk gelukt, maar niet zo goed als gehoopt, vandaar dus maar 5 van deze kaarten. 'Al doende leert men' dus heb ik ondertussen wel een trucje gevonden waardoor ik van het volgende ontwerp wél meer dan 5 stuks kan maken, zonder irritatie en ergernissen :)


Zo... 15 stuks af, nog maar 11 te gaan!
Tot de volgende blog,


Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen