zondag 20 november 2011

Kerstkaarten, deel 1

Al weken voelde ik een lichte kerstkaarten stress opkomen. Ik vind eigenlijk dat ik nu niet meer weg kan komen met gekochte kaarten, uit de winkel. Maar als ik geen leuke ideeën heb wordt een zelfgemaakte kaart er ook niet echt beter op... Dus schoof ik het maar steeds verder voor me uit, want: "bij twijfel, niet doen!"

Toen ik vorig weekend deze schattige rolletjes geprint plakband tegenkwam bij de Hema borrelden de ideeën ineens als vanzelf omhoog.



Het eerste idee: een kerstboom van plakband met sterretjes en strass. Zomaar een boomvorm 'plakbanden' lukte niet, te moeilijk. 

Tweede idee: een boomvorm uit de kaart knippen en een onderliggend vel papier beplakken met plakband: ook mislukt, het karton van de kaart was niet geschikt om vormen uit te knippen. 

Derde poging: de boom uitknippen uit plastic sheet en beplakken, uitstekende stukjes plakband wegknippen, en voilà: een plakband-kerstboom is geboren! Met 3d foamtape op de kaart plakken, strass en sterretjes toevoegen: en klaar is kerstkaart nr. 1 t/m 5:


Zoals gewoonlijk lukt het me om 5x hetzelfde te maken, en dan ben ik er wel weer klaar mee. Na bestudering van de adressenlijst zag ik dat ik toch echt 26 kaarten nodig heb. Omdat het plakband toch wel een heel erg leuk effect geeft ben ik ermee verder gegaan maar dan in een andere vorm, de kerstbal:



Met een lintje erbij vond ik deze kaarten eigenlijk nog leuker geworden dan de kerstboom. Dus nu zijn er al 10 kaarten klaar, nog 16 te gaan!


Tot de volgende blog,
dan weer een nieuwe kerstkaart, maar daar ga ik er 10 van maken, anders ga ik het niet redden voor de kerst.


Groetjes, Laura

1 opmerking: