dinsdag 20 september 2011

Van knoop tot broche

Afgelopen weekend maar eens wat weggewerkt om mijn tafel (en hoofd) leeg te krijgen voor nieuwe ideeën. Een kleine berg aan onderdeeltjes voor het maken van stofknopen bivakkeerde al weken op mijn bureautje. Nu de deadline op mijn werk achter de rug is kwam ook langzaam aan de zin om te knutselen weer de hoek om kijken. 

Deze knopen, in 4 verschillende formaten, zijn bekleed met de leuk geprinte stofjes die ik voor de knuffelbeesten had aangeschaft. Bij de stoffen die te dun waren zit er een laagje vilt onder.


De twee grootste formaten kregen broche-speldjes achterop gelijmd. Dat was eigenlijk bedoeld voor álle stofknopen, maar toen ik de lijmpot al in handen had kwam ik er pas achter dat de speldjes niet zouden passen op de kleine knopen... Klein inschattingsfoutje, maar gelukkig kwamen er meteen nieuwe ideeën opborrelen voor de kleine knoopjes. Maar daarover een andere keer meer.



Toen was de presentatie aan de beurt: het kaartje waarop de broches vastgemaakt moet worden. Het ouderwetse bruine inpakpapier zat om een bestelling van enkele weken geleden (de Japanse inspiratieboekjes). Omdat het niet stevig genoeg is heb ik het vastgelijmd op stukjes karton, van voorbeeld-kaarten die ik ooit voor mijn eigen bruiloft op internet besteld had ('Wie wat bewaard, die heeft wat' is bij ons thuis met de paplepel ingegoten, hè pap?).


Per broche werden er zorgvuldig bijpassende lintjes uitgekozen, die vastgeniet werden op de kaartjes. Gaatjes maken, broches erop en klaar!



Het eindresultaat is weer lekker kleurrijk. Misschien komt het door het weer... Als het zo somber, grijs en regenachtig is kan de wereld wel wat kleur gebruiken, en ik ook!

Tot de volgende blog,
Laura

1 opmerking:

  1. Heel erg leuk, een knoop omtoveren tot een mooie broche.
    Hoe verzin je het toch allemaal.
    Inderdaad, zei pa met een grote grijns "wie wat bewaard heeft wat" hoog tijd dat we de zolder eens gaan opruimen !!

    BeantwoordenVerwijderen