dinsdag 19 juli 2011

Ambrosius de Basset

Ambrosius was de eerste waarvan ik de patroondeeltjes knipte, dus hij is wel behoorlijk jongensachtig uitgevallen met zijn lijfje van autootjes en paars geruite pootjes. Bij hem had ik er nog wel erg in om te letten op zijn naam.


Hij heeft géén ruzie gemaakt met de andere beesten, maar één donker en één gekleurd oog leek me gewoon wel grappig. Blauw was misschien niet de meest gelukkige keuze die ik had kunnen maken, maar anders was het felroze geworden...




Tegen de tijd dat we voor Ambrosius een plekje zochten om te fotograferen kwam er net een enorme hoosbui uit de hemel vallen. Dus werden alle beesten vlug bij elkaar geraapt en zijn we richting auto gevlucht. Op de terugweg maar even langs mijn schoonouders, die hebben altijd mooie bloemen staan. En zo kon ook deze basset op de foto, tussen de paarse orchideeën. 





De lange flaporen heb ik van vilt gemaakt. En dat was achteraf gezien net iets te stug, want de oren wilden niet flappen maar stonden recht omhoog. In combinatie met de gekleurde ogen leek het er net op of Ambrosius met zijn neus in de witte poeder was gevallen... 


Dus heb ik de oren maar even met een draadje vastgemaakt om ze toch te laten flappen. Een beetje cosmetische chirurgie weegt toch niet op tegen een hond aan de coke, nietwaar?


Eind goed, al goed. Morgen is alweer het laatste beest van deze week aan de beurt.


Fijne avond,
Laura 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen