maandag 13 juni 2011

Shoplog papiermarkt Warmond

Tja, ik kreeg al van verschillende kanten te horen dat ik heus niet naar een papiermarkt kon gaan zónder wat te kopen... En ze hadden gelijk!


Hoe mooi alles ook was, ik heb niets met schalen, vazen en bakjes van papier. Ook schilderijtjes en andere decoratie kon mij niet overhalen tot kopen. Het enige wat ik dus écht niet kon laten liggen zijn hulpmiddelen om zelf iets mee te maken:


3 Plastic mallen om snel en makkelijk enveloppen mee te maken. De sluitingen zijn schuin, wat me eerst irriteerde, maar toen vertelde de dame me dat dat komt vanwege milieu-overwegingen. Op deze manier heb je geen snijverlies en dus ook geen onnodige papierverspilling. Goede zaak!

Ja hallo! Je dacht toch niet dat ik een pakketje om zelf papier mee te kunnen scheppen zou laten liggen??? Alles zit erbij, en als extraatje heeft hij er een zakje melkkarton propjes bij gedaan en een zakje met oude bankbiljet-snippers. En dat voor maar € 12,50 !!! 

Kaart van handgeschept papier, met bloem, gemaakt van melkpakken.

Kaart van handgeschept papier met een stukje Japanse stof, draadjes en Japans stempeltje. 
Ook gemaakt van melkpakken.

Het resultaat van mijn eigen nieuw verworven papierschep-kunsten.

Het was rustig en de Japanner was zo enthousiast dat hij me meteen aan het werk zette voor een tweede kaart. Met een taart-uitsteekvormpje is het hart in het midden gemaakt. De twee verschillende kleuren komen door gekleurde eierdoosjes toe te voegen aan het papiermengsel.

Dit ieniemienie boekje kreeg ik als extra kadootje mee, na de mini-workshop. Het is gevouwen uit één enkel velletje origami-papier!

Tot zover de buit van vandaag. Ik zal nog een schema moeten gaan opstellen wat ik eerst wil gaan doen. Zoveel ideeën en zo weinig tijd om het uit te voeren... :) Wat een luxe probleem!


Tot blogs,
Laura

1 opmerking:

  1. Je bruist van creativiteit, hele goede zaak.
    Ik blijf het ontzettend leuk vinden om je blog te lezen,
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen