zondag 5 juni 2011

Inpakken

"Een mooie verpakking is het halve kado!" Volgens mij heb ik die tekst al een aantal keer gebruikt...


Sinds mijn eerste schoolexcursie, vele jaren geleden, hebben mijn zus Linda en ik een pact gesloten: als de één op vakantie / reis gaat, neem je voor de ander een souvenir mee terug. Het begon met kleine frutsels, ik heb nog wat vage herinneringen aan 'iets' uit een pretpark, met olieachtige kleuren, waarvan ik er twee kocht. Eén voor mezelf en één voor Linda, tot grote verbazing van mijn klasgenootjes. 


Daarna gingen we over op 'foute spullen'  in de trant van 'My sister went to USA and all I got was this lousy ...' (geen idee meer waar die tekst op stond). Of een koelkastmagneet uit Londen met de beroemde metro-tekst: ' Mind the gap!' en een beertje Paddington-sleutelhanger.


De laatste paar jaar zijn we ook die rommel ontgroeid, maar geheel volgens traditie neem ik nog steeds iets voor haar mee terug, meestal kookboeken omdat ze die spaart. Dus heb ik ook in Sicilië lopen zoeken naar een boekwinkel, waar we een mooi bakboek vonden, met geweldige taarten. Volledig in het Italiaans natuurlijk, want dat is het leukste! (Het kan nooit zo moeilijk zijn als het Japanse boek dat ik vorig jaar meenam... :D)


Maar ik dwaal af. Het ging om de verpakking. Eerst leek me dat niet nodig want het was toch maar een souvenir. Maar bij het opruimen kwam ik twee vellen met stickers tegen: leuk, zonde om weg te gooien, maar wat moet ik ermee??? Dus het kado ingepakt in transparant folie, en daarna de stickers erop geplakt en versiert met lint, een knopen-hart (knopen op ijzerdraad geregen en in hartvorm gebogen) en een hart-label (raamsticker op plastic sheet geplakt, uitgeknipt en gaatje erin geperforeerd).



Tada, en ineens heb ik het toch ingepakt! En ben ik meteen weer wat spullen kwijt die niet meer in de kast pasten, twee vliegen in één klap.

Tot blogs,
Laura

P.s. Ben je benieuwd naar het boek? Hou dan het blog van Tielse Taarten in de gaten, daar komt het vast binnenkort wel voorbij...

1 opmerking:

  1. GE-WEL-DIG!!!! Wat een mooi kado is dit zeg, ik ga er morgenavond bij goed daglicht foto's van maken.

    wel jammer voor jou dat ik al lang niet 'echt op vakantie ben geweest' ;) Maar.... eind augustus ben jij eindelijk weer eens aan de beurt hoor ;)

    Dikke kus, Linda

    BeantwoordenVerwijderen