zondag 26 juni 2011

Gijsje de Bunzing

De kleine Gijs is alweer twee weken oud. Dus de allerhoogste tijd om een kaartje te sturen zou je zo zeggen. In plaats van een kaartje sturen wij een beest. En dat duurde even, twee weken om precies te zijn: bedenken wat ik wil sturen, beest kiezen, stoffen kopen/bestellen, patroondeeltjes knippen, beest in elkaar zetten, opvullen en er dan uiteindelijk een leuk pakketje van maken.


In het beesten-boekje stond niets met de letter G, en om nu zelf een patroon voor een giraffe te gaan bedenken was net even een stapje te ver. Dan had de kleine Gijs het beest waarschijnlijk voor zijn eerste verjaardag gekregen... Omdat zijn moeder wel een grapje kan waarderen is de keuze gevallen op Honoré de Bunzing, voor de gelegenheid omgedoopt tot Gijsje de Bunzing, want stinken kunnen babies wel, met die vieze poepluiers!






De polaroid die ik erbij heb gedaan. Vanwege de weersomstandigheden moest ik dit keer de binnen-foto gebruiken, het was helaas geen weer om buiten te gaan fotograferen. Dit leek me toch beter dan een drijfnat en modderig beest in een doosje proppen en per post versturen...




Het folie is dichtgeplakt met plakband met een printje, blauw met witte olifantjes in dit geval. (Om maar even binnen het beesten-thema te blijven.)


Het kaartje, wat ik er toch maar bij heb gedaan, heb ik ook ooit zelf gemaakt. Het figuurtje komt uit een oude agenda en de achtergrond is behangpapier. (Die stalen die je gratis mee mag nemen bij de bouwmarkt... tenzij je gepakt word met de hele voorraad in je tas.)



En zo ziet het eindresultaat eruit. Hopelijk vinden zijn ouders het zo leuk dat ze spontaan vergeten dat we pas na twee weken wat van ons hebben laten horen ;)


Tot de volgende blog,
Laura

1 opmerking:

  1. Hij's leuk! En mooi verzorgd verstuurd!

    En hier is de link die je zocht: http://www.holland-label.nl/

    Groetjes, Corina

    BeantwoordenVerwijderen