zaterdag 18 juni 2011

Enveloppen

Van de week zijn de nieuwe plastic envelop-mallen in gebruik genomen. Toen ik ze vorige week op de papiermarkt in Warmond kocht wist ik al wat ik ermee wilde doen: de berg met origami-papier, die mee uit Japan was teruggekomen, kon best een paar vellen missen...


De mooie Japanse prints doen het erg goed als envelop, kleurrijk en lekker vrolijk. Dat je zo geen adres meer kan schrijven werd ook snel opgelost met een paar vellen stickers die ik nog had liggen:









De achterzijde sluit a-symetrisch. Bij de stand was dat de reden dat ik de mallen bijna heb laten liggen. Het leek me een geval van 'over-designing'. De vorm van gewone enveloppen vind ik juist erg mooi, waarom moet dat nou weer zo nodig a-symetrisch??? 



Maar de uitleg van de dame die aan het demonstreren was zorgde ervoor dat ik mijn mening met 180 graden bijstelde en alsnog 3 mallen kocht (vierkant, rechthoek groot en rechthoek klein). 
Deze enveloppen zijn uit één vierkant of rechthoekig (afhankelijk van het soort envelop) stuk papier gevouwen. Er is dus weinig of geen snijverlies, en efficiënter papiergebruik is dus beter voor het milieu!


Nu probeer ik de laatste tijd sowieso wat beter om te gaan met het milieu. Ik vond het erg inspirerend om te lezen over een andere blogster, die zichzelf de opdracht heeft gegeven om een jaar lang geen nieuwe materialen te kopen, maar alleen te werken met de spullen die ze al in huis heeft. Ik ken mezelf, dus ga ik geen beloftes doen die ik waarschijnlijk niet kan houden, maar haar stukje tekst blijft wel vaak door mijn hoofd spoken de laatste tijd, en dat kan nooit geen kwaad.


Tot blogs,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen