maandag 13 juni 2011

Bye bye birdy

Soms komt inspiratie op de vreemdste momenten omhoog borrelen...

Zoals bijvoorbeeld afgelopen vrijdagnacht: om 02.10 uur moest manlief zijn warme bedje uit om mijn schoonouders naar het vliegveld te brengen. Ik ben natuurlijk lekker blijven liggen, maar onbewust bleef ik toch 'wakker' totdat hij veilig en wel terug was.

Tegen de tijd dat hij om 03.30 uur weer in bed stapte had ik een leuk idee voor magneet-beestjes bedacht, geïnspireerd op de uil-met-bril-sleutelhanger die ik een paar blogs terug liet zien.

De uil werd een vogeltje, het buikje werd een vleugel en de sleutelhanger werd een magneet!

Stap 1: inspiratie en patroondeeltjes knippen.

Stap 2: vleugeltjes vastzetten met stiksteek van contrast borduurgaren.

Stap 3, 4 en 5: oogje vastzetten, pootjes knippen van lintjes en snavel, pootjes en natuurlijk de magneet vastzetten met, jawel: pleistertape! (Over de manier van vastzetten heb ik wel een uurtje na moeten denken, maar deze oplossing bleek briljant te werken :)

De laatste stappen zijn nu aan de beurt: voor- en achterkant aan elkaar zetten en opvullen. Hopelijk heb ik daar later vandaag nog tijd voor. Wanneer ze precies 'in vol ornaat' te bewonderen zullen zijn is dus nog even afwachten!

Tot de volgende blog maar weer,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen