vrijdag 27 mei 2011

Verzameling

verzameling Uitspraak: vər'zaməlɪŋ de -woord (vrouwelijk) verzamelingen Zelfst. Naamw. wat verzameld is. Synoniem: collectie `een verzameling aanleggen`

Het was weer eens tijd om de kasten uit te mesten... Wanneer je je lades niet meer kan openen zonder dat er wat uitvalt weet je dat het tijd is om te gaan ruimen.

Bijkomend voordeel van opruimen is dat je dan ineens van alles tegenkomt, waarvan je het bestaan al bijna weer vergeten was. En daar word ik meestal erg vrolijk van!

Zo komt het dus dat ik mijn opruimsessie begin in het 'hobbyhok' en als een ongeleid projectiel het huis door ga, van kast naar pc, en van keuken naar slaapkamer, waar ik zomaar ineens op de grond zit, met een doos vol beestachtig leuke sleutelhangers en broches.

Hierbij dus mijn verzameling, die zo vrolijk en kleurrijk is dat het hier zijn plaatsje wel verdiend heeft:

Gemaakt van een sok, met zoeloe-lippen waarom ik altijd moet lachen.

Met een bontjasje en een reusachtig oog.

Fairtrade, gebaseerd op kindertekeningen van een crèche in Zuid-Afrika.

Een 'Moodie', gekocht in Leeuwarden.

Gemaakt van baboushka-stof.

Gemaakt van Japanse stof.

Met een parel kettinkje, très chique!

In alle kleuren van de regenboog.

Deze valt een beetje uit de toon, maar is té leuk om er niet bij te zetten.

En dit is de broche waar het allemaal mee begon, gekocht in Parijs, een jaar of 5 geleden.

Daar word je toch gewoon vrolijk van? Zo en nu weer verder met opruimen! Misschien kom ik nog wel meer verzamelingen tegen...

Tot blogs, Laura

3 opmerkingen:

  1. Leuke verzameling! mis alleen die nieuwe van afgelopen zaterdag nog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De èèn is nog grappiger dan de ander.
    Gewoon lekker blijven doorsparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die uil met het brilletje moet ik nog fotograferen. Ik zal hem er binnenkort bij zetten :)

    BeantwoordenVerwijderen