zondag 8 mei 2011

Moederdag, deel 2

Voor moederdag dit jaar geen standaard kado! Volgens de folders wil iedere moeder héél graag bodylotion, parfum en bonbons krijgen... maar is er écht iemand die dát geloofd???
Na jaren van leuke, en het liefst ook originele, kadootjes bedenken wisten wij het ook even niet meer. Gelukkig kwam mijn zusje op het spoor van Westwood Creations, waar je een workshop glaskralen blazen kan volgen.

Misschien niet het meest logische kado om 3 uur lang boven een hete gasbrander te gaan hangen als het buiten 29 graden Celsius is... maar origineel was het wel! En ontzettend leuk en gezellig!!! Hieronder een fotoverslag van een geslaagde dag:

We begonnen in stijl met een stuk zelfgemaakte worteltjestaart van Linda, zie ook: www.tielsetaarten.blogspot.com

Janet, onze gastvrouw 'in actie'. Na een korte uitleg mochten we al snel zelf aan de slag.

Maar niet nadat aan alle verplichte veiligheidseisen was voldaan. Ahum... misschien was een foto van mezelf in badpak minder genant dan deze, maar een beetje zelfspot kan nooit geen kwaad dacht ik zo...



Glasstaafjes smelten en om een 'stokje' draaien. (Ja Janet, ik weet het, het heet een mandrel, of mandril, of zoiets. Maar 'stokje' was voor mij makkelijker te onthouden terwijl ik een gloeiendheet hompje glas op een stokje in een vlam aan het houden ben in een poging er een rónde kraal van te maken.) Het klinkt zo simpel, maar wát een kunst!



Bij de kast met voorbeelden en koopwaar hebben we na afloop nog even staan kwijlen, en omdat we onze eigen gemaakte kralen nog niet mee naar huis konden nemen móesten we natuurlijk wel wat kopen. "Dan kunnen de mannen thuis ook zien wat we gedaan hebben...", "Misschien zijn ze achteraf niet mooi geworden, dan moet ik toch op mijn minst één mooie kraal hebben...?"

En dus hebben we alledrie een mooie, door Janet gemaakte, kraal meegenomen. De bovenstaande heb ik gekozen. Paars met blauwe 'bloemen', in dezelfde kleuren als waarmee ik zelf gewerkt heb. Dus met een beetje geluk kan ik later een eigen kraal toevoegen aan de hanger.

Deze voorbeeld-kraal mocht ik zo meenemen. Dank je wel Janet! Ik heb hem vandaag al met veel plezier gedragen.

Onze eigen kralen moeten eerst in een oventje verwarmd worden en dan heel langzaam in etappes afgekoeld worden omdat ze anders kapot gaan. Daarom mogen ze later in de komende week opgehaald worden. Zodra ik mijn eigen kralen thuis heb zal ik ze in een nieuwe blog laten zien.

Tot blogs, Laura

2 opmerkingen:

  1. Het was toppie hoor !!!!
    En de warmte !!! So what. We waren te geconcentreerd bezig om daar zelfs maar aan te denken.
    Zo'n workshop is een echte aanrader.
    Bedankt meiden.
    Liefs, mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is dat ik al enthousiast ben als het over glaskralen branden gaat, anders was ik het zeker geworden na dit stukje op je blog te hebben gelezen. Wat kan jij ontzetten leuk schrijven, knap hoor ! Kralen maken gaat je trouwens ook goed af. Je moeder heeft zojuist jullie kralen opgehaald. Ze zijn heel leuk geworden.

    groetjes,
    Janet Westerhout
    (Westwood Creations)

    BeantwoordenVerwijderen