donderdag 28 april 2011

Knipkunst

Dankzij een leuk doe-het-zelf boek kwam ik op het idee om gaatjeskarton te kopen. Wat zeg je? Gaatjeskarton?? Manlief moest hard lachen... Bedoel je dat je karton hebt gekocht met gáátjes erin??? Ja, dat klopt, en ik snap nu nog steeds niet wat daar nu zo grappig aan is...

Met een simpel patroontje kan je er leuke vormpjes van knippen. Heel simpel: knip van het ene gaatje naar het volgende, volgens patroon en er verschijnen mooie kant-achtige vormen. Knipkunst is al een tijdje weer helemaal 'in', maar dat is zo verschrikkelijk moeilijk dat ik me daar (nog steeds) niet aan durf te wagen. 

Het knutselen met gaatjeskarton leek me zo'n beetje de 'Iedereen-kan-schilderen-met-Ravensburger'-versie onder de knipkunst. Dat moest zelf mij wel lukken! En ja hoor... na een avondje knippen is er al resultaat: naast een 'knipvinger' (waar manlief ook al véél te hard om moest lachen...) was daar een lijstje. Hierin kan een borduurtje gemaakt worden, of een foto geplakt, of... of... Deze is dus nog niet af, dat is duidelijk:


Vervolgens ben ik overgestapt op labels die aan een kadootje gehangen kunnen worden, en waarbij ik er één dusdanig ver 'verknipt' heb dat het eerder een boekenlegger zou kunnen worden:



Omdat het zonde zou zijn om gaatjeskarton te verspillen heb ik van de restjes kleine labeltjes geknipt. Met breiwol heb ik er borduursels op gemaakt, en rechtsonder zelfs nog versierd met knoopjes:


Net als de klei-figuurtjes van de vorige blog is dit een project in aanbouw. Je zult het dus vast wel weer een keer voorbij zien komen.

Tot blogs, Laura

2 opmerkingen:

  1. waar heb je die gaatjes karton gekocht
    ik kan geen wit vinden namelijk
    groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen