zondag 6 februari 2011

Sunday Market

Iedere eerste zondag van de maand is er een Sunday market op het cultuurpark Westergasfabriek in Amsterdam. Steeds als het herinneringsmailtje binnenkomt denk ik: "Leuk!" om vervolgens te bedenken dat we al plannen hebben gemaakt voor de betreffende dag...

Deze keer gelukkig nog niet en dit keer was het ook écht het mailtje dat me overhaalde om te gaan. Er staan altijd wat leuke merkjes, ontwerpers of bedrijfjes in genoemd die aanwezig zullen zijn. Al snel viel mijn oog op Port Port bijoux. Het bleken twee studentes uit Bern (Zwitserland) te zijn die in Nederland aan de Rietveld kunstacademie studeren en een eigen merkje hebben opgezet. Na een paar minuten kijken en passen was het tijd om te kopen!


Deze ketting is het geworden. Rechts boven ligt het visitekaartje en links het zakje waarin ik mijn nieuwe aanwinst mee naar huis kreeg. Typerend voor een craftymarkt als deze is dat de mensen écht houden van hun werk, wat je vooral goed kunt zien als je zelfs van de verpakking een 'ontwerp' weet te maken. Het zakje is namelijk gemaakt van een uitgescheurde pagina uit wat een Frans gedichtenboek lijkt te zijn. Kijk, van dat soort kleine details houd ik nou. Daar kan toch geen dure juwelier tegenop?


Omdat ik dit keer niet zo veel leuke spullen heb gezien die ik MÓEST hebben, bleef er geld over voor wat lekkers. Het was lastig kiezen want niet alleen de spullen waar ik eigenlijk voor naar zo'n markt ga zijn origineel, handgemaakt en ambachtelijk, maar ook de lekkernijen. Zo konden we dit keer kiezen uit: warme flensjes, broodjes warme beenham, verse worst, taarten, cupcakes, quiches, bonbons, noga, en... fudge!!! Hmmm.

Fijne avond en tot blogs,
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen