vrijdag 18 februari 2011

Shoplog

Het is weer zover... het shoppingseizoen is van start gegaan!

Door alle drukte op mijn werk is er ook drukte in mijn hoofd, en dan komt er dus niets van knutselen. Maar het shoppen heeft natuurlijk ook wel wat voordelen. En dus hierbij een 'shoplog', een blog van spullen die ik niet zelfgemaakt maar wel zelf gekócht heb. Voor mij een bron van inspiratie en vreugde, want van al die leuke spulletjes, kleurtjes en printjes word ik héél erg blij!

Gisteren was Keulen aan de beurt. Al dagen van tevoren wordt er gepraat over de Habitat, die een vestiging in Keulen heeft zitten. En onder mijn collega's bevinden zich een groot aantal liefhebbers van deze leuke interieurwinkel, die in Nederland helaas niet meer te vinden is.

Bij de Habitat verkopen ze geen kinderkleding, dus eigenlijk hebben we er niets te zoeken... Maar deze winkel zit aan het einde van de route en is onze ultieme 'beloning' na een vermoeiende dag van vroeg opstaan, een lange treinreis en heel veel gezeul met een zware trolley, winkel in en winkel uit.

Mijn nieuwe aanwinsten:
Tja, papierwaren blijft toch echt mijn ding. Waar mijn collega meteen doorliep naar de lampen, klokken en andere meubelstukken bleef ik hangen bij de kleine spulletjes. Deze twee notitieboekjes verdwenen als eerste in mijn mandje, want daar heb ik er nog geen van... ahum.


Toen volgde dit mapje voor visitekaartjes, pasjes of OV chipkaart. Ter inspiratie, omdat ik ook al ideeën had over het maken van een soortgelijk mapje. Dat het een geweldige bloemprint heeft was alleen maar mooi meegenomen.


Dit schattige kleine bewaar-blikje was een impulsaankoop, en liet ik een kwart minuut voor het afrekenen toch nog in mijn mandje vallen. Maar voor 3 euro kun je je geen buil vallen, dacht ik zo. En ik heb genoeg zooi om erin te stoppen, aldus manlief.


Dit zijn kleine foto magneetjes. Na het uitpakken zag ik pas hoe ingenieus het ontwerp eigenlijk is! Het bestaat uit een metalen frontje en een magneet. De foto word er dus vanzelf in vastgeklemt omdat ook het frontje aan de magneet blijft 'plakken'. Ik ga ze straks meteen vullen.

Tot blogs!
Laura

1 opmerking:

  1. Ohhh!! je hebt super geshopt!

    Ik heb een berichtje voor je op mijn blog ;-)

    Groetjes, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen