zondag 23 januari 2011

Macarons

Mijn zusje weet precies waar ik van hou. :)
Naast een heleboel andere leuke kadootjes kregen we vandaag, voor onze verjaardag, een plastic doosje met onderstaande (zelfgemaakte!) inhoud: macarons!



Een paar jaar geleden, tijdens een shoptrip naar Parijs, had ik me voorgenomen om ze te kopen, deze overheerlijke luxe koekjes, waar ik op mijn werk al veel over gehoord had. Ik heb toen 4 collega's op me laten wachten, terwijl ik watertandend in de rij stond en probeerde een keuze te maken. Maar al die kleuren, smaken, en mooie verpakkingen doen je nog weleens de totaalprijs vergeten. Ik bleek precies genoeg geld bij me te hebben voor... 8 koekjes!


Na thuiskomst werden ze eerst uitgebreid gefotografeerd, voordat we er één doormidden zouden snijden om zo van iedere kruimel optimaal te kunnen genieten. Voor die prijs moesten we er minstens 2 weken mee doen, aldus manlief.
Maar na één hapje begreep ook hij al die heisa om 'een doos gekleurde koekjes'. En op onverklaarbare wijze was een kwartier later het hele doosje, nee écht het héle doosje, hélemaal leeg!!!

Sindsdien ben ik niet meer in Parijs geweest, maar nu heb ik dus een eigen adresje gevonden... Een stuk goedkoper en een stuk dichter bij huis! Bedankt zus :)

x Laura

4 opmerkingen:

  1. He wat leuk om te zien! Ik heb zojuist geprobeerd om een mooie foto te maken van de berg macarons die ik nog thuis heb liggen, maar mijn gave om werkelijk elke foto te laten mislukken speelt me weer parten... ze zijn overbelicht, onderbelicht, vaag, wazig en scheef. Morgen bij daglicht nog maar eens proberen. (als er dan nog macarons over zijn)
    Ps. denk dat ze toch in de koelkast moeten voor de creme?
    X Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog 1 vraag: smaken ze zoals in Parijs? want ik heb ze nooit eerder op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is geen goed weer voor foto's, lukt hier ook maar met moeite. Zonlicht doet echt wonderen.
    Koekies halen hier de koelkast niet... Zijn al bijna op! Ze zijn net zo lekker als de 'echte'. Kun je hier geen workshop van maken? Met allemaal verschillende kleuren en smaken, dan schrijf ik me wel in hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb ze werkelijk nog nooit gegeten, maar als ze net zo smaken als ze eruit zien dan moeten ze wel verrukkelijk zijn. Het zijn echt plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen