maandag 22 november 2010

Taaitaai

Een tijdje terug heb ik in een Allerhande het recept gevonden om taaitaai poppetjes te maken. Afgelopen weekend was het daar eindelijk tijd voor. Tenminste... dat was de planning.

Zo zag de agenda eruit:
Zaterdagmorgen: eventjes de kasten afmaken door de deurtjes erin te hangen, kasten schoonmaken en inruimen. Zaterdag middag: een lekkere cache-wandeling met schoonouders, een beginnetje maken aan de paneelgordijnen en de hele avond luieren.
Zondagmorgen: uitslapen en het ophangen van de paneelgordijnen afmaken. Zondagmiddag: taaitaai poppetjes bakken en de rest van de middag en avond luieren.

Zo was de werkelijkheid:
Zaterdagmorgen: de kasten afmaken door de deurtjes erin te hangen. Zaterdagmiddag: kasten schoonmaken en inruimen, mét alle troep die ik weken geleden in de berging geduwd had en al bijna vergeten was, totdat de deur openging en het er bijna uitbarstte... Zaterdagavond: compleet afgebrand instorten op bed, met frietjes en een film.
Zondagmorgen: na een onrustige nacht besloot ik maar te beginnen met de taaitaai, zolang manlief nog in bed lag. Die vervolgens om 5 over 8 in de keuken stond om te kijken waar al die herrie vandaan kwam, omdat ik besloot maar meteen een paar keukenkastjes uit te mesten omdat ik toch moest wachten op het deeg dat 30 min. in de koelkast moest liggen voor ik verder kon met de taaitaai. Je begrijpt het al: deze ochtend begon op zijn 'Laura's'.

Na de taaitaai was het tijd om onze tanden vast te bijten in de Ikea paneelgordijnen. Tijdens het maken van de koekjes waren we nog in zalige onwetendheid dat dit een 'klusje' van 8,5 uur zou worden. En dat is zonder lunch!!! Hieronder een foto van het noodrantsoen waartoe we helaas veroordeeld waren:


Trouwens ik heb er geen taaitaai poppetjes van gemaakt maar koekjes, omdat ik te lui, moe en lichtelijk gestresst was om te gaan lopen 'kleien' met die plakkerige rommel. Maar ook in deze vorm waren ze heel erg lekker!!!
Voor wie ook zelf aan de slag wil gaan, zie het volgende recept: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=674396&rq=taaitaaipoppetjes

Enne... je móet ze echt op de dag zelf opeten, de volgende dag zijn ze vast niet lekker meer ;)

Eet smakelijk en tot blogs!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Lau,

    Ik ga die taaitaai ook een keer maken hoor, het klinkt heel lekker! Maar dan is het wel handig om een keuken te hebben, tegen die tijd wordt het wel kerst-taaitaai ;)
    We hebben helemaal zin in de sint, dan is hopelijk je klus-stress voorbij!

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Lin!

    Ja, lukt wel. Geen stress meer als ik mijn mooie huisje zie :D
    Die taaitaai is echt erg lekker, vooral vergeleken bij die rommel die ze in de supermarkt proberen te slijten! Dan kom ik bij jou eten, kan ik weer eens fijn knuffelen met Sammie. Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen