zaterdag 27 november 2010

Kerstkaartjes, laatste deel

Ondanks het goede voornemen álle kaartjes dit jaar zelf te maken, óók die laatste paar... heb ik op de valreep toch een heel klein beetje gesmokkeld...

De laatste 7 stuks zijn met de computer vervaardigd, in plaats van ouderwets geknutsel. Maar het zijn wel eigen ontwerpen!!! Van vorig jaar, dat wel, maar ik kan me niet herinneren dat ik ze toen gebruikt heb. Dus technisch gezien voldoe ik aan mijn eigen eisen: zélf bedacht en zélf gemaakt. Nou ja, okee, zelf geprint.
De ijsster en de kerstboom zijn opgebouwd uit allemaal kleine kerstige elementjes op een gekleurde ondergrond. De kleuren zijn aangepast voor de printer, dus in het echt is het groen iets rustiger dan hij hier van het scherm af spat.

Het origineel was een standaard vierkant formaat. Het lieve kleine van de dia-kaartjes sprak me nog steeds erg aan, dus toen ik fotopapier van 10x15 cm. tegenkwam was de keuze snel gemaakt en heb ik het formaat aangepast naar model 'mini'.

Na het printen alles uitgesneden, gevouwen en papier aan de binnenkant geplakt om op te kunnen schrijven. Nu nog kleine envelopjes maken en ik ben klaar voor het komende kerst-seizoen! Jippie!!!

x Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen