zondag 7 november 2010

Kadootje

Eén blik op mijn agenda leerde me dat we de komende week 1 verjaardag hebben en er 3 verjaardagskaarten verstuurd dienen te worden. Na 3 drukke dagen verven ben ik liever lui dan moe, dus ik besluit de 'gulden middenweg te kiezen.

Na de kerstkaarten (waar ik er nog 5 van moet...) heb ik even een kaarten-stop ingelast en dus worden het geen zelfgemáákte verjaardagskaarten, maar wel zelf gekóchte kaarten ;)

Het verjaardagskado is een envelopje. Nu had ik wel zin om daar even over na te denken. De keus is gevallen op een envelopje dat ik in Japan gekocht heb, wat speciaal bedoeld is om geld aan iemand kado te geven. (Zie ook het 'echtheidscertificaat' wat de oude dame van de papierwinkel me speciaal meegaf, en waardoor ik zo laat was, omdat ze het juiste blad niet kon vinden, dat ik in blinde paniek door de straten van Tokyo terug naar het hotel moest rennen, waarvan ik de locatie niet precies meer wist, voor een afscheidsfeestje van onze gids, op de laatste avond van onze vakantie... pfff, zucht!)

Omdat alleen het envelopje me een beetje kaal leek, ondanks de mooie handgestempelde print, heb ik er geheel in Japanse stijl twee origami kraanvogeltjes bij gemaakt en eraan gehangen:



De Japanse kraanvogel staat symbool voor geluk en een lang leven, wat we beide ontvangers van het envelopje natuurlijk ook willen toewensen op hun verjaardag!

Tot blogs, Laura

3 opmerkingen:

  1. Wat mooi! en een beetje gekocht, een beetje zelfgemaakt is bij jou nog steeds wauw ;)
    groetjes Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral het symbool van de kraanvogels maakt dit
    kado tot iets heel speciaals.
    Hartstikke lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Laura,
    Magnolia is een stempelmerk uit Zweden.
    Kijk maar eens op www.magnolia.nu
    Er zijn verschillende series.
    Ik heb er inmiddels een stuk of 25. Gekocht op beurzen en internetwinkels.
    Ze zijn zo zoet en schattig, tenminste vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen