dinsdag 19 oktober 2010

Update verbouwing

Na 5 vermoeiende lange dagen klussen, had ik vanmorgen ineens een helder moment. Terwijl ik fris gewassen onder de douche uit stapte bedacht ik me ineens dat wij (manlief en ik) geen keuzes kunnen maken!!!

Bij ons is het hollen of stilstaan, alles of niets. Waar het begint met ´of / of´ eindigt het steevast met ´en / en´. Zo was daar de mooie bruiloft óf een mooie (huwelijks)reis, en iedereen weet dat het er puntje bij paaltje beide van gekomen is. Dit jaar was het een mooie reis naar Japan óf een nieuwe vloer. De keuze was gevallen op de waanzinnige once-in-a-lifetime reis naar Japan. Maar ergens de laatste maanden is er toch een verbouwing ingeslopen….. En niet alleen de vloer word vernieuwd… ook het bed, de banken, de raamdecoratie (de gordijnen dus, in normaal Nederlands, maar na een bepaald aantal woonwinkels ga je blijkbaar vloeiend Jan-de-Bouvries praten), de verlichting en de hele studeerkamer (ook wel ‘het hobbyhok’ genoemd, maar na de ‘metamorfose’ past die naam niet meer zo goed…).

En ja hoor… van een lichtelijke fobie voor stof en vuil ben ik nu aanbeland in wat vroeger mijn ergste nachtmerrie zou zijn: we zitten midden in verbouwing, TERWIJL we er nog WONEN!!! Maar het gaat de goede kant op. Waar de bovenverdieping er nu uitziet alsof er een bom ontploft is, ziet de beneden verdieping er inmiddels uit als een artikel in de VT Wonen.

Je begrijpt het al: áls we iets doen, doen we het maar meteen goed. Je leeft tenslotte maar 1x ! En de komende tijd kunnen we flink besparen op vakanties, want zoals ik de eerste avond in onze ´nieuwe´ slaapkamer al, zwaar onder de indruk, fluisterde: “Het lijkt wel of we in een hotelkamer slapen”.

Ook al zijn we nog maar zo’n beetje op de helft, ik zal toch een paar tussentijdse fotootjes plaatsen, op veler verzoek ;) Helaas vergeet ik steeds om tijdens het klussen foto’s te maken, maar misschien is dat niet zo erg… Manlief en ik met een rood aangelopen, bezweet hoofd en ‘bouwvakkers-decolleté’ onder / tussen / achter kasten / planken / lades / andere meubelstukken en onderdelen daarvan, door zien kruipen / klimmen / schuiven is waarschijnlijk ook geen heel prettig beeld om voorgeschoteld te krijgen.

Eind van de week krijgen we weer hulp bij het afmaken van de ‘studeerkamer’, daarna ga ik echt betere foto’s maken, bij daglicht. Dan volgt er dus meer.

x Laura

Tip van de week: als er nog aandelen Ikea te krijgen zijn, grijp je kans want over anderhalve maand zijn we klaar met de verbouwing… J

  De woonkamer: zo goed als leeg en nog maar een halve vloer aanwezig.
  Links: het kale beton, rechts: de oude vloer.
De slaapkamer: nieuwe vloer, witgelakte kozijnen en radiator en nieuwe vitrage en gordijnen.
  Het nieuwe stoeltje staat tijdelijk even in de slaapkamer, maar staat er zo goed dat we nog niet zeker weten of hij wel terug gaat naar de woonkamer...
 Stukje slaapkamer, mét een berg spullen van de woonkamer.
  Mijn grote trots: de Inloopkast (jaja, mét een Hoofdletter!) Links om de hoek staat nog een enkele smalle kast zoals rechts op de foto. Die is voor manlief... :)
 Deze foto spreekt voor zich...
 Twee van de bovenlichtjes beneden hebben plakfolie gekregen, net als het raampje in de studeerkamer. De goedkoopste en leukste oplossing voor dat dure stofnest van een luxaflex!
 De nieuwe deurklinken. Nooit geweten dat daar keuze in is, een wereld is voor ons open gegaan!
Een stukje studeerkamer, nog niet af. Er zijn 3 van deze ladekastjes, daarop komt het bureaublad te liggen, zodat we straks gezellig naast elkaar komen te zitten.

1 opmerking:

  1. Nou we hebben het met eigen ogen gezien.
    Chapeau !!!!!!
    De benedenverdieping is hartstikke mooi geworden.
    En boven gaat het vast en zeker dezelfde kant op.
    Zet em op hoor,de laatste loodjes.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen