zaterdag 30 oktober 2010

Kerstbuttons

Okee, okee, ik had beloofd om de verrassing niet te verpesten en de kerstkaarten pas online te zetten als ik ze ging versturen.
Maar geheel volgens traditie binnen onze familie doe ik het eerder dan eigenlijk hoort. Omdat we vroeger niet konden wachten op 'het grote kadootjes-moment' zijn we ergens in de loop der jaren eraan gewend geraakt dat kadootjes de avond ervoor opengemaakt mochten worden.

Een traditie die manlief en ik trouw voortgezet hebben, met als hoogtepunt die ene kerst dat we geen kadootjes zouden kopen voor elkaar, spijt kregen, een dag voor kerst alsnog de stad in raceten, ieder een andere kant op gingen, de hele weg terug in de bus onszelf hebben zitten verkneukelen en ons vervolgens thuis niet in konden houden en meteen, na het uitdoen van onze jassen en schoenen, elkaar het zojuist gekochte kado gaven, onder het mom van "dat is traditie bij ons thuis, écht waar!" Het kado van manlief was zelfs niet eens ingepakt, maar gewikkeld in een plastic tasje van de betreffende winkel!!!
Wat het kado precies was weten we zelf al niet eens meer, maar die herinnering aan één van onze eerste kersten samen zal ik nooit meer vergeten.

Hieronder de kaartjes die, óók geheel volgens traditie, nooit zo worden als ik ze in eerste instantie bedenk. Maar dat is juist het leuke, zo blijft het altijd een verrassing, ook voor mezelf! Er zijn 3 versies:
Met een strikje
Met een ijsster
En met een kerstboompje op de button.

De buttons zijn overtrokken met stof en beplakt met glitter- en strass figuurtjes. Omdat het erg tegennatuurlijk voor mij voelde om geen kleur te gebruiken heb ik het alsnog toegevoegd in de tekst. De buttons zijn los te halen van de kaart en echt te gebruiken / dragen. (De rozet en het lint zitten vast aan de kaart, niet aan de button.)

Tot blogs, Laura

1 opmerking:

  1. Hoi Lau,

    Dus jullie zijn ook nog trouw aan die malle traditie!?!
    Hier wordt meestal gevraagd of ik mijn kado nog steeds eerder dan de bedoeling is verwacht ;) en uiteraard zeg ik dan ja!
    Mooie kaarten joh, vind ze heel creatief bedacht!

    Gr. Lin

    BeantwoordenVerwijderen