zaterdag 23 oktober 2010

DIY Craftymarkt

Na alle drukte van de afgelopen tijd was er vanmorgen grote behoefte om er eventjes tussenuit te gaan. In plaats van ons aan de strakke planning te houden, en de schuifpui te schilderen, hebben we onszelf een ochtendje vrij gegeven.

Al weken geleden heb ik de grote DIY Craftymarkt in Het Twiske, Oostzaan, in mijn agenda geschreven in de hoop dat ik het niet zou vergeten. Eens in de zoveel tijd gaan manlief en ik naar dit soort markten, waar ik helemaal fan van ben. Op craftymarkten staan voornamelijk mensen/ontwerpers die vooral handgemaakte creatieve spullen verkopen. Maar daarnaast vind je er ook lekkere eettentjes, muziek, etc. De sfeer is er vaak ontzettend gezellig, zodat óók manlief al aardig fan begint te worden van dit soort marktjes. DIY staat voor Do It Yourself, dus bij deze markt zou je ook allerlei workshops kunnen volgen, wat me erg interessant leek.

Helaas hebben we er geen foto's kunnen maken omdat we té druk waren met het vasthouden van onze paraplu's, in onze bijna stijf bevroren vingers. Met 5,5 graden, stromende regen en flinke rukwinden was het helaas geen pretje. Maar het was geen vergelijk met de dappere mensen die een stand hebben gehuurd, en die van 10.00 tot 17.00 uur geacht werden er te blijven staan! En ondanks de regen, de kou en bijna geen bezoekers, werden we meerdere malen vriendelijk aangesproken en oprecht bedankt dat we de moeite hebben genomen om te komen.

Het weer viel wat tegen maar ons ochtendje 'spijbelen' was super! Mijn toch al uitpuilende lades konden na vanmorgen weer worden bijgevuld met onderstaande spulletjes:
Vanaf linksonder met de klok mee: 2 pakketjes (1x zwart en 1x roze) om zelf een lintjes-sleutelhanger te maken, met een baboushka eraan. Onderdelen om zelf buttons mee te kunnen maken. Een pakketje om zelf een wasbeer-sleutelhanger mee te maken. 10 rolletjes tape met allerlei printjes erop. Twee kleine notitieboekjes met leuke print.
De onderdelen van de wasbeer-sleutelhanger.
De rolletjes tape, vooral leuk: die met taartjes-print, poedels en olifantjes!

Na al dit leuks werd ik ook nog eens getrakteerd op warme chocolademelk met échte slagroom en lunch, zucht... wat een dag!

x Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen