donderdag 9 september 2010

Pinguin

Ruim een week geleden kreeg ik mijn eerste ontwerp-opdracht via mijn nieuwe webwinkel: maak een pinguin voor in het Pinguin-pension. Nu zal dit de meeste mensen gek in de oren klinken, maar ik wist meteen waar het om ging!

De opdrachtgever was mijn schoonvader, die net als mijn man, besmet is met het Geocaching-virus. Dit is een soort schatzoeken met GPS, en een hele leuke hobby om weekenden en vrije tijd mee te vullen. Het 'Pinguin-pension' is een cache waarbij je een pinguin naar het pension moet brengen, dat mag van alles zijn als het maar in de cache past en te maken heeft met pinguins. Het object wat je erheen wilt brengen meld je per e-mail aan bij de maker van de cache, die geeft je vervolgens de GPS co√∂rdinaten van de locatie en de zoektocht kan beginnen!  

Na en paar dagen nadenken kwam ik op het idee om er een sleutelhanger van te maken. Omdat we midden in de verbouwing zitten was het wel even zoeken naar alle knutselspullen, die in verschillende dozen en tassen door het hele huis verspreid zijn. Het enige wat miste was geel vilt voor de snavel en poten...
Omdat we afgelopen zaterdag waren uitgenodigd om mee naar Blijdorp te gaan leek het me een leuk idee om de sleutelhanger bij het pinguinverblijf te overhandingen. Dat betekende natuurlijk wel dat het een haastklus werd. En dankzij de verbouwing en drukte op het werk was er geen mogelijkheid om de stad in te gaan voor geel vilt. Help... wat nu?
Een kleine rondvraag op het werk leverde een supertip op... Die kleur: precies goed! Die textuur: perfect, lijkt net vilt! Het is... het is...

Eerst maar de foto's dan vertel ik je daarna de oplossing!
Een schoonmaakdoekje!!! Die ik toevallig net een paar dagen eerder gekocht had, kwam dat even goed uit.

De pinguin heeft inmiddels een plekje in het pension weten te veroveren, en hij ziet er erg gelukkig uit. (Volgens sommigen ietwat manisch dankzij de leuke wiebeloogjes.) Voor het log kijk op:

Dank voor de eerste opdracht!

1 opmerking:

  1. Hallo Laura,

    Hartstikke leuk zo'n opdracht.
    Ik vindt het een guitig beestje, en dat manische valt wel mee hoor.
    Hij heeft wel wat !!!!
    Ik kijk weer uit naar je volgende blog, want ik
    vind het erg leuk om te lezen.
    Groetjes,
    xxx Mam

    BeantwoordenVerwijderen