zondag 12 september 2010

Help! Mijn man is klusser!!

Ruim 4,5 jaar alweer wonen wij samen in ons huisje. Toen we erin gingen is er alleen gewit... door paps en mams... en niet eens alle muren...
Sinds we een paar weken geleden het besluit namen om ons huisje eens mooi te gaan maken, zijn alle remmen los gegaan: we zijn de schade van de afgelopen jaren eens flink aan het inhalen! Stukje bij beetje wordt er afgebroken, om het daarna weer mooi te kunnen opbouwen. Zo kom je nog eens wat te weten over de plek waar je al jaren in leeft: na het slopen van de inloopkast kwam daar ineens een lichtroze muur en een raam te voorschijn! Blijkbaar is onze kast ooit een babykamertje geweest.
Vorige week dacht ik het al, maar na dit weekend weet ik het zeker: Mijn lief is veranderd, van een gamer/fotograaf in een bouwvakker! In zijn vrije tijd worden plinten met grof geweld van de muren gerukt, vloeren eruit gesloopt en meubels naar het grof vuil afgevoerd. Twee weken terug bleek hij ook ineens supergoed en netjes te kunnen schilderen, én hij vind het nog leuk ook! En ik... tja, ik dácht dat ik goed zou kunnen schilderen.... maar na een half uurtje zat er al meer verf op mij dan op het plafond, en een uur later liet ik een grote plens verf op de vloer vallen. Dus toen is mij de verfkwast uit handen genomen en werd ik naar een verdieping hoger 'verbannen'.

Vandaag kreeg ik een tweede kans. Ik mocht de inloopkast verven! (Het is voorstrijk, hoeft niet netjes dus kun je niets aan verknallen, en bovendien komen er straks metershoge kasten voor te staan...)
Manlief ging aan de slag met de gekleurde muren van de werkkamer en de slaapkamer. Je hoort weleens: 'Eén blik zegt meer dan 1000 woorden.' In ons geval betreft dat een verfblik! Jammer dat ik hier geen foto bij kan plaatsen van het gezicht van de jongen bij de verfmengmachine van de Gamma. Om precies te zijn van het moment dat hij het blik ná het mengen opende om de kleur te controleren... hihihi!
'Ja meneer, we weten het écht zeker' zeiden we in koor, met een uitgestreken gezicht, toen hij ons een beetje vertwijfeld aankeek. Zie hieronder het resultaat van een dagje hard werken:
De werkkamer, mooi azuurblauw!
 De slaapkamer, fel paars, en zie daar mijn held: mijn eigen klusser!

4 opmerkingen:

  1. Hoi!
    Nou, dat is zeker een kleurexplosie! Lekker veel foto's, en heel leuk geschreven hoor :D
    Grappig dat jullie zo weer nieuwe talenten ontdekken. Als Marcel nog meer zin heeft om te schilderen als het af is bij jullie, mag hij hier komen hoor ;)

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie laten ons versteld staan!!!!

    Hartstikke leuk om te lezen met hoeveel enthousiasme jullie samen aan de slag zijn.

    Om je huis tot een mooi en warm THUIS om te toveren.
    We blijven het met heel veel plezier volgen.
    Liefs,
    pap en mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laura is ook een goeie klusser hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, kan dit waar zijn? Ja dus, ziet er super uit. Kan Marcel ook buitenschilderwerk doen? Zo ja dan kunnen wij de schilder afzeggen.

    Groetjes, Pap en Mam

    BeantwoordenVerwijderen